Tuddelidu Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei. jeg har en venn som er ganske overvektig. jeg er selv litt overvektig men ikke så mye. nå har vi vært bestevenner i 4 år og vi snakker mye. men vennen min nevner aldri noe om at han/hun er stor. Jeg har faktisk gått litt ned i vekt siden jeg ville forandre livsstil osv. mange av vennene mine vet dette og jeg har fortalt de det. men vennen min har ikke sakt noe om han/hun skal gjøre noe med sin overvekt. Vil gjerne hjelpe min venn, trene sammen osv. noen tips for å fortelle vennen sin dette? Untatt at det ødelegger vennskapet og det høres ut som jeg sier rett til personen at han/hun er feit? Han/hun spiser veldig mye godterier og masse fet mat. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er denne personen misfornøyd med å være overvektig, eller driter han langt i det? Det nytter ikke å presse trening og kothold på noen, uten at de selv er motiverte, eller i det minste obs på det. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Er denne personen misfornøyd med å være overvektig, eller driter han langt i det? Det nytter ikke å presse trening og kothold på noen, uten at de selv er motiverte, eller i det minste obs på det. jeg tror rett å slett personen ikke er oppmerksom på at han/hun er overvektig, når vi drar å handler så finner han/hun alltid noe godt osv eller alltid noen klær som er litt for liten og da sier han/hun bare at: va litt litn dn.. så finner han/hun større plagg. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Personen har aldri sakt noe om vekten og har heller ikke prøvd å forandre noe. Jeg prøver liksom å hinte litt da, siden jeg er litt overvektig også. sier at jeg har begynt å spise litt sunnere osv.. men personen har aldri sakt noe om han/hun skal gjøre det. Har også fått med 1 person til som er like overvektig som han/hun og spiser sunnere og trener.. men fortsatt ikke et pip fra han/hun bestevennen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Få personen til å kutte ut alle karbohydrater se han/hun rase ned i vekt (godteri, brus og alt med sukker i, brød, poteter, pasta, ris). Fett kan h*n spise så mye h*n bare vil av. Lettvindt og den beste og raskeste måten. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nå vet jeg ikke helt alderen din eller på vennen din, men det kan jo være en mulighet å snakke med foreldrene hans/hennes? Jeg ser på overvektige barn som spiser mye godteri. osv som en svikt fra foreldrenes side. Problemet kan bli å si dette til foreldrene uten at de tar seg nære av det. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det kan hende han vil, men han ikke tør og si noe om det, så bare spør han. Vis du kjenner han bra som du sier du gjør, takler han det nok. Men han kan sikkert bli litt brå sur/skuffet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) det beste du kan gjøre som ikke potensiellt går ut over forholdet til persoenen er å spørre om personen vil være med å trene når du går. "Hei, tenkte jeg skulle trene litt, vil du være med?" Endret 26. februar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Få personen til å kutte ut alle karbohydrater se han/hun rase ned i vekt (godteri, brus og alt med sukker i, brød, poteter, pasta, ris). Fett kan h*n spise så mye h*n bare vil av. Lettvindt og den beste og raskeste måten. Signed! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Få personen til å kutte ut alle karbohydrater se han/hun rase ned i vekt (godteri, brus og alt med sukker i, brød, poteter, pasta, ris). Fett kan h*n spise så mye h*n bare vil av. Lettvindt og den beste og raskeste måten. En slik diett kan være uheldig. Fort at man ikke får i seg alle de næringsstoffene som man trenger. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Man tar jo sjølvsagt vitaminer i tillegg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Få personen til å kutte ut alle karbohydrater se han/hun rase ned i vekt (godteri, brus og alt med sukker i, brød, poteter, pasta, ris). Fett kan h*n spise så mye h*n bare vil av. Lettvindt og den beste og raskeste måten. En slik diett kan være uheldig. Fort at man ikke får i seg alle de næringsstoffene som man trenger. Tull. Les litt på lavkarbo.no så vil du se hvorfor man får i seg alt man trenger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er ikke tull, det er fakta. Kosten kan fort bli ensidig. Blant annet tilskudd av vitaminer som Oddvar Knus sier er smart. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Å kutte ut karbohydrater er ikke en bra løsning. Over lengre tid vil du få store mangler. Dette vil kun være ok i noen uker, even then, not recommended spør du meg. Å kutte ut karbo er den type dieter som går under navn "cut all carbs, eat all you can eat, and still don't gain any fat", utviklet på 60/70 tallet. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Denne artikkelen var god. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Mulig det er sant det som står der, men det fungerer ihvertfall bra for ønsket mål. Selv gikk jeg ned 15 kg på 1-2 mnd'r. Spiser mer karber nå enn tidligere da. Har vel gått ned 20 kg tilsammen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå