Peprepupp Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei. Den 8 år gamle bruksdataen er klar for å bli Linux-prøvekanin, og derfor trenger mor og far en ny pc og skrive på (og jeg å spille på). Har gått ut fra Hvermannsenoppsettet og gjort noen endringer: Oppsett på Komplett Har også et spm til. Da jeg var interessert i data for 4 år siden var det mye som måtte gjøres for å få SATA-disker til å fungere. Må dette gjøres enda, eller har det blitt enklere? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Bra pc det der. Skjermkortet kjenner jeg ikke, men resten ser iallfall bra ut. Ang "SATA problemet" ditt vet jeg ikke helt hva du mener, men kanskje denne korte artikkelen gir deg svar. Hvis ikke får du bare utdype bekymringen din Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Får utdype da, selv om jeg tror jeg skjønte det av artikkelen. Er SATA plug'n'play når man bygger en pc fra scratch? (Dvs man skrur sammen utstyret, trykker på on-knappen, titter innom bios, før man durer på med OS-install) Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Support & FAQ hos Barracuda kan være greit å titte innom. Men ja, det skal gå rimelig smertefritt Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Okei, da tar jeg sjansen på at det går bra. Tilbake til oppsettet: Har noen erfaringer med Sapphire Radeon HD 3850 med 256 mb ram? (Har forstått at mest mulig minne ikke nødvendigvis er viktig. Viktigere er hvor høyt kortet er klokket?) Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Om du ikke har gjort det enda, se de to linkene til tester av kortet inne på Komplett. Det er ut til å klare seg rimelig bra, iallfall opp til 1280x1024. Kjører du større skjerm enn det, så kan du vurdere det 3870 kortet som er omtalt i denne testen. Her er også 3850-kortet sammenlignet med en rekke andre kort, og på en mengde spill og tester. Se hva slags maskinvare de kjører testene på, så du ikke blingser på noe der. Ang mengde RAM på skjermkortet, så har ikke overklokking noe å si der. Det går bare på hastigheten av kortet (core/memory). På større oppløsninger så hjelper det godt med 512mb RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå