Gå til innhold

Den store Parfyme tråden! (Diskuter både mann- og dameparfyme)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg skal gå all-out maskulin så blir det nok med Dior Eau Sauvage Parfume. Har bare en prøveflaske av den, men den blir nok neste som handles inn.

Jeg kan si meg enig at Spicebomben er ganske kraftig til å begynne med, men når den får utvikle seg på huden synes jeg den blir mer subtil. Den skulle bare vært i EdP og ikke EdT slik at den ville holdt seg noe lengre på huden. Jeg tar parfyme alltid på hvertfall en time før jeg går ut av døren, så at den ville holdt litt lenger hadde vært en fordel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Andre som bruker Fierce til A&F? Liker den meget godt selv. Et problem er at den etter hva jeg vet ikke har en tilhørende deodorant. Et alternativ er jo å bruke disse nøytrale rullegreiene, men foretrekker stift. Et problem med Fiercen er at den er litt vanskelig å få tak i; har aldri sett den i Norge. Kanskje amazon/ebay er beste mulighet?

Sebastian :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Diesel the brave tattoo, synes den virker god. Noen som har prøvd den?

Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor god den er. Veldig søt og fyldig parfyme.

Nye parfymen til Armani "Code Ultimate" er faktisk ikke så dum heller. En grei mellomting mellom vanlige Code og Sport. Fikk med en fancy kortholder fra Armani på kjøpet også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Likte den, gikk tom for Diesel Fuel for Life, så måtte handle meg ny. Ser det er nevnt at folk ikke liker å gå inn i parfymebutikker, liker det ikke spesielt jeg heller (av en eller annen ukjent grunn). Pleier å handle på Tax-free jeg :tease:

Edit: Noen som vet om parfyme kan bli gammel, tenker da at den f-eks. mister lukten sin etter et halvt år? Og hvordan påfører man egentlig parfyme? Sterk parfyme med hendene, og svak rett på huden?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Sakset fra Wiki

Fragrance compounds in perfumes will degrade or break down if improperly stored in the presence of:

• Heat
  • Light
  • Oxygen
  • Extraneous organic materials

Proper preservation of perfumes involves keeping them away from sources of heat and storing them where they will not be exposed to light. An opened bottle will keep its aroma intact for several years, as long as it is well stored.[8] However the presence of oxygen in the head space of the bottle and environmental factors will in the long run alter the smell of the fragrance.

Perfumes are best preserved when kept in light-tight aluminium bottles or in their original packaging when not in use, and refrigerated to relatively low temperatures: between 3-7 degrees Celsius (37-45 degrees Fahrenheit). The Osmothèque, a perfume conservatory and museum, store their perfumes in argon evacuated aluminium flasks at 12 degrees Celsius.[34] Although it is difficult to completely remove oxygen from the headspace of a stored flask of fragrance, opting for spray dispensers instead of rollers and "open" bottles will minimize oxygen exposure. Sprays also have the advantage of isolating fragrance inside a bottle and preventing it from mixing with dust, skin, and detritus, which would degrade and alter the quality of a perfume.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

tenker å sjekke ut L’Ambre des Merveilles Hermes, noen som har prøvd den?

Jeg! Kjøpte den da jeg var i London sist helg. Jeg er stor fan av Eau des Merveilles, så måtte nesten teste ut den nye versjonen. Duftmessig liker jeg den meget godt, i grunn bedre enn Eau des Merveilles. Den er litt enklere, på en bra måte. Eneste negative jeg har å utsette er at den ikke holder særlig lenge. Etter 5-6 timer var lukten ganske så forduftet, det til tross for at det er Eau de Parfum. I tillegg må man omtrent må være 2 cm inntil meg for i det hele tatt å lukte den. Likevel en fin formiddagsparfyme!

Endret av Jules Winnfield
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har lyst til å kjøpe meg en parfyme men har egentlig aldrig brukt spesielt mye parfyme og har heller lite snøring på det så tar gjerne imot tips.

Har egentlig bare brukt en random parfyme jeg fikk til jul for noen år tilbake (en HEAD No limits) som jeg faktisk har fått noen kommenrater på av jenter at jeg lukter godt. Men siden den nå er tom så skulle jeg gjerne skaffe meg en ny parfyme.

Var en tur innom et parfymeri i går men fant egentlig ikke noen jeg fikk sansen for, synes egentlig de fleste parfymene lukter bare alcohol, kan det stemme?

Men iaf jeg blir snart 23 og vil ikke har noe som lukter for sterk, men som lukter godt, og sikkert mest for jentene sin del :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...