Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Midtlivkrise i en alder av 19 år?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage denne tråden for å få noen tips. Føler at jeg er i en liten livskrise her nå. Går siste året på videregående og føler at alt er helt håpløst. Jeg har ikke lyst til å studere videre etter videregående, jeg er ekstremt skolelei samtidig som jeg ikke gleder meg til jeg er ferdig. Føler meg depressiv og har egentlig ingenting jeg gleder meg til. Har problemer med på finne "meningen med livet" hvis man kan kalle det det, hvordan finner jeg noe å leve for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykkepiller og gå en lang tur hver dag... Det sier dem hvertfall hvis du drar til legen. Du får det kasta etter deg hvis du går og forteller det der til legen. Mulig det hjelper deg mye. På meg funka det ikke i det hele tatt. Har vært i samme situasjon selv bare at jeg var litt eldre.

Slit deg gjennom skolen og få deg en jobb hvor du trives og bruker henda. Få deg en håndtverker jobb, dårlig humor og noen artige venner gjennom jobben. Gjør noe du ikke kan. Jeg ville gitt det et forsøk da jeg vet at det funker. Har ofte tatt imot folk som kommer fra NAV etc. som er i samme situasjon som deg. Pleier ikke ta lang tid før de kommer ut av skapet og blir litt mer levende og ikke en skolelei zombie. Håndtverker yrker pleier og få dratt fram idioten i oss alle. Det er liksom så veldig uhøytidelig og folk trives fort og livskvaliteten øker.

Skole suger balle og jeg føler med deg. Ikke la dette knekke deg. Prøv og gå ut med ståkarakter i alle fag.

Jeg skulle gjerne gjort drastiske forandriger i livet mitt selv, men har for mye gjeld til at det skal gå. Så fort det er nedbetalt skal jeg langt vekk fra dette hølet her og gjøre noe jeg absolutt ikke kan. Ny start.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å sette deg noen mål i livet, enten det er karrieremessig eller noe annet du vil oppnå før du skal kremeres. Du kan jo ta et friår eller fler, der du kan dra ut i verden og reise, og se forskjellige steder. Ellers er det jo mye veldedig arbeid du kan gjøre, om du synes det kunne være noe. Er ikke noe hast... ;)

Går selv siste året på VGS og er som deg drittlei. Skal ta et "friår" der jeg tar opp to fag, og jobber ved siden av. Skal også forsøke å flytte for meg selv denne tiden, noe jeg tror kan bli gøy.

Et par kamerater skal etter kommende nyttår ta ex phil på Bali eller et liknende sted. Det tror jeg kan bli ganske så gøy.

Dette er bare noen få muligheter du har, så ikke fortvil. :)

Lenke til kommentar
Håndtverker yrker pleier og få dratt fram idioten i oss alle.

haha! qft!

Jeg ble også skolelei, bare at jeg sluttet først etter ett halvt år på høyere utdanning.

Bra post Mekker'n, jeg har faktisk tenkt i håndtverkerbaner etter at jeg slutta. Jeg har samme intrykket av at håndtverkere er "glade og dumme".

Lenke til kommentar

Eit år på folkehøgskule er eit tips eg også vil gje.

Dette kan gje eit anna perspektiv og løyse opp mørke skyer på himmelen.

Men ta deg ein tur til ein psykolog først, det kan hjelpe mykje det, i tillegg er pyskologene ikkje pilletrillere imotsetning til psykriaterene.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_*

Bare kom deg gjennom videregående. Ikke dropp ut, for alt i verden. Du kan studere ved høyskole når du er klar for det. Det er flere som "våkner", og får motivasjon siden i livet. Ikke tenk at livet er tomt for muligheter osv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Du må hvertfall ikke dra til legen for å få deg piller???

Det gjør det jo bare værre.

Du er lykkelig en stund, blir kanskje værre når du slutter, og får deg den smellen. Til slutt blir du avhengig..

Jeg er enig i første setning. Resten er det ikke så mye hold i. Piller er uansett ikke løsningen på alt. Det som hjelper er å innse at man i perioder vil ha det mindre kjekt, og heller fokusere på å få gjort noe med det. Gode tips om å tøye sine egne grenser litt og sjekke ut ukjent terreng.

Lenke til kommentar

Husk! Neste år er du halvveis til førti! Det er gammalt det!

Men tenk litt påd et du sa i begynnelsen.. Midtlivskrise? I en alder av 19 år? Har du bare tenkt å bli 38 du eller? =S

Slutt å tenk på meningen med livet for da blir du bare gal. Tenk heller på hva du liker å drive med og bygg deg opp etter de emnene. Liker du PC så utdann deg innen PC. Liker du spill så utdann deg innen spill. Liker du rødvin så skaff deg jobb på arcus.

Finn ut hva du liker å gjøre og gjør nøyaktig det du vil gjøre med det livet. Husk at det er ditt liv og du styrer det selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...