Gå til innhold

Ett spørsmål om strømforbruket til Playstation 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rett i underkant av 200W eller 0,2 KW x 1 time = 0,2 KWh x en strømpris på ca 50 øre/KWh

blir det 50x0.2 = 10 øre

men mesteparten av dette blir avgitt i varme, så om du bruker elektrisk oppvarming i rommet tenker jeg vi kan si det koster ca 1-3 øre timen å spille på PS3

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
rett i underkant av 200W eller 0,2 KW x 1 time = 0,2 KWh x en strømpris på ca 50 øre/KWh

blir det 50x0.2 = 10 øre

men mesteparten av dette blir avgitt i varme, så om du bruker elektrisk oppvarming i rommet tenker jeg vi kan si det koster ca 1-3 øre timen å spille på PS3

LOL det var det ekstremt billig syns jeg, hadde tenkt meg noe nærmere 5 - 6 kroner jeg. Nå har jeg forsåvidt aldri tenkt på dette da det er min mor som betaler strømen :p

Lenke til kommentar

blir det 50x0.2 = 10 øre

LOL det var det ekstremt billig syns jeg, hadde tenkt meg noe nærmere 5 - 6 kroner jeg. Nå har jeg forsåvidt aldri tenkt på dette da det er min mor som betaler strømen :p

det henger jo ikke på greip i det heletatt, hvis du hadde sagt 1 krone og grunngitt det kunne vi diskutert, men for å ha 5 kroner må man ha 10KWh (kilowatt time er om en kilowatt (1000W) står på i en time)

Siden trådstarter spørr om pris for 1 time betyr det hele 10 KW (10 000W) så etter dine beregninger trenger man en 43,47A kurs for å kunne bruke en PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...