Bornslip Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hadde opprinnelig bestemt meg for en Thermaltake volcano 9 vifte til CPU'en min, en XP2400+, men fant heldigvis ut at den bråkte for mye før jeg gikk til innkjøp av den. Noen her som vet om andre vifter jeg kan kjøpe som ikke bråker så mye at man kan bli gal av mindre? Hadde også vært fint om dere kunne poste sider med reviews av diverse vifter Lenke til kommentar
ronnjens Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hei. Kjøp deg en Glacial iglo zilent breeze 2320. Har den på xp 2700+. Den går på 19db. Ligger på rundt 43 grader på CPU. Lenke til kommentar
Sokrates Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har nettopp oppgradert, og har en xp2400, jeg la litt penger i vifte til den for og få go kjøling, jeg kjøpte MIST silent twin, den selges blant annet på microplex.no, cpuen min ligger stabilt på 39 grader Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Silent Twin er temmelig dyr og ganske stillegående. Kjølingen du får av den er ikke noe å skrive hjem om, men det holder så lenge en stabil CPU er alt du er ute etter og høye temperaturer ikke skremmer vettet av deg. Hvis du er ute etter kvalitetskjøling som er både stillegående og effektiv, må du desverre litt opp i pris. De store ribbene til Thermalright, Swifttech og Alpha er ypperlig til dette hvis du parer dem med en stillegående 80mm vifte. Det finnes uttalige poster om dette så søk litt i forumet, og sjekk ut luftkjøling under overklokkingsdelen av forumet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 jeg bruker volcano7+ på min, kjører den på lavt nivå selv om jeg klokker 200mhz :] kompisen min har xp2400 og volcano9 cool, kjører den på lavt nivå han og. går fint det. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Thermalright SLK-800 m/ 19db papst fra microplex. Best i test flere steder, sjekk www.thermalright.com for linker. Litt dyrt, men er nok verdt pengene. Fungerer nok bra til overklokking. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 SLK-900 har kommet ut nå! Passer både Socket478 og SocketA Lenke til kommentar
Sokrates Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Silent Twin er temmelig dyr og ganske stillegående. Kjølingen du får av den er ikke noe å skrive hjem om, men det holder så lenge en stabil CPU er alt du er ute etter og høye temperaturer ikke skremmer vettet av deg. Hvis du skal kjøpe en dyr cpu så er det vel en fordel og kjøpe en vifte som holder lengre en 2 timer? kvalitet kalles det, 350kr for en vifte er ikke mye... Den holder cpuen på et brukbart nivå og, og den bråker lite, den holder ca 40 grader, den er faktisk blitt litt dårligere pga forhindring av bråk.. En AMD Xp2400+ på under 50 grader er vel bra?? Vise ord fra sokrates Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Glacial Iglo Silent Breeze 19 db 199,- på www.psdata.no Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Thermalright SLK-800 m/ 19db papst fra microplex. Best i test flere steder, sjekk www.thermalright.com for linker. Litt dyrt, men er nok verdt pengene. Fungerer nok bra til overklokking. Tenkte på det samme selv, men vil en så "svak" vifte greie å kjøle bra nok. Skal jo overklokke, men synes det er vel så viktig at maskinen ikke bråker for mye. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Pass på at Silent Twin passer hovedkortet ditt! Min passet ikke på mitt NF7-S :x Lenke til kommentar
Tiedeman Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg vil anbefale denne. Dette er en helt ypperlig kjøler til både normal kjøring av CPU og til overklokking. Tre forskjellige Kjølemoduser. Enten via egen trinnløs viftekontroll. Via jumper på viften lav eller høy gange eller via temperaturmonitoren på vifta. Fra 17 desibel ved normal kjøling helt opp til XP 3400 + og til ca 40 DB ved maks klokking og kjøling. Fås kjøpt hos www.netconnection.no til 379 kroner. Har hatt en slik vifte nå i ca 1 mnd. Kjøpt fra USA og kjører en XP 2600+ på laveste stille og har en temp på ca 42 grader. Kjempekjøler og med et kult utseende for de med modda tårn og de som har Xaser tårn fra Thermaltake Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Thermalright SLK-800 m/ 19db papst fra microplex. Best i test flere steder, sjekk www.thermalright.com for linker. Litt dyrt, men er nok verdt pengene. Fungerer nok bra til overklokking. Tenkte på det samme selv, men vil en så "svak" vifte greie å kjøle bra nok. Skal jo overklokke, men synes det er vel så viktig at maskinen ikke bråker for mye. Kjøp deg en funnel 80-120mm, samt en Enermax 120mm regulerbar vifte. Jeg kjører dette på en Alpha PAL 8942 T, men Thermalright SLK-900 er nok den beste kjøleren. Lenke til kommentar
Tiedeman Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 http://www.overclockercafe.com/Reviews/coo...no11/index.html Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg kjører en Tt Volcano 9 på XP2400+@2,24 og med 3000 rpm har jeg 45 grader idle. En meget bra kjøler til en fornuftig pris! Har tatt en titt på Tt Volcano 11, stort pluss for praktisk regulator som plasseres i pci plass Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Noen som vet åssen det går med mist silent twin og asus A7N8X deluxe. Blir det plass problemer der? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Thermalright SLK-800/SLK-900 må vel være noe av det aller beste. Når det gjelder vifte mener jeg det kan være penger å spare. Jeg testet en Papst 80mm 2,8W/79m3/t mot en Biltema 80mm 2,5W og fant ut at Biltemavifta var stillere. Luftmengden er i all hovedsak avhengig av effekten (W) siden designet var såpass likt. Selv bruker jeg Thermalright SK6 med en Biltema 80mm. Mellom disse bruker jeg en 60/80 overgang fra Microplex som måtte kuttes, varmes, og tilpasses kraftig for å få utnyttet ribba maksimalt. (helt nødvendig, designet var i utgangspunktet håpløst) Vifta styrer jeg ved hjelp av SpeedFan slik at effekten reduseres til 75% når CPU kommer under 45 grader. (dvs nesten hele tiden) Dette har gitt meg en nesten HELT lydløs kjøling, selv de få gangene vifta går på maks effekt. Tror jeg betalte ca 70kr for vifa. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg bruker denne: http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=T...n=Vifte+%2F+CPU Funker perfekt på min Xp2400+ som er klokket til 2201Mhz (176 x 12.5) Ikke er den dyr heller. Min cpu ligger på 39" Idle har aldri hatt den over 50" 8) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Få super kjøling nå og se framover - Anbefaler AeroCool's "Deep Impact Super silent" eller High speed utgaven på det kaldeste . Se på 3dfxcool.no for mere info - http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3...walias=3dfxcool Synes både kjøler og pris er grei og er meget fornøyd med min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå