fUsiOn Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Driver å klokker mitt Asus v7700 GF2Ultra. Får klokket til 333Mhz på core(max i powerstrip for mitt skjermkort). Men alt fra 315-333Mhz får svart skjerm og klikker etter en stund i 3Dmark 2001 SE. Jeg trodde det kom artifact før man møtte veggen? Eller gjelder dette bare minne? Minne kjører jeg på 525Mhz for øyeblikket. Ser etter artifact. Orginal hastighet: 250/460 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Artifacts kommer som regel når man klokker RAM'en. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Det har jeg merket.. Syns bare det er litt rart at det ikke kommer artifacts når man klokker core. Lenke til kommentar
RestInPieces Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Bare for å komme med et synspunkt her... overklokking av 3dkort gir litt ekstra båndbredde og fart, og det er jo en fin ting. men det er ikke noe poeng i å overdrive. Jeg hadde en stund kortet mitt på 315/615 (standard: 250/513). Men etter en kort stund satte jeg den ned til 275/550 fordi det eneste jeg fikk for å ha den så høyt... var et ustabilt kort og et par ekstra fps... spør du meg så synes jeg ikke det er verdt risken å overdrive. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Artifacts kommer som regel når man klokker RAM'en. Hva er det??? :oops: Lenke til kommentar
RestInPieces Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Artifacts er teksturfeil som oppstår ved bruk av ustabil RAM. Dette er et tegn på at man har overklokket litt i meste laget. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Bare for å komme med et synspunkt her...overklokking av 3dkort gir litt ekstra båndbredde og fart, og det er jo en fin ting. men det er ikke noe poeng i å overdrive. Jeg hadde en stund kortet mitt på 315/615 (standard: 250/513). Men etter en kort stund satte jeg den ned til 275/550 fordi det eneste jeg fikk for å ha den så høyt... var et ustabilt kort og et par ekstra fps... spør du meg så synes jeg ikke det er verdt risken å overdrive. Kjører 310Mhz core nå, ble noen bugs i CS på 320. Jeg overdriver ikke heller, det er overklokking, og siden kortet er så gammelt så trenger det et spark i baken. Du har vel standar kjøling? Jeg puttet på godt med extra kjøling. CPU kjøler på GPU og en oppkuttet CPU kjøler på rammen, av kobber. Må jo si at forskjellen mellom GF2Ultra og GF4Ti4200 er rimelig stor. Det jeg sitter igjen med er et par ektra FPS og et stabilt kort, jeg begynner ikke å klokke ned før kortet gjør at maskinen henger seg eller lignene. Lenke til kommentar
hkg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg får artifacts på mitt asus geforce 3 ti200 bare jeg skrur opp minnet 20 mhz, fra 400-420.. møkkaram.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå