Gå til innhold

Mobilkjøp på utenlandsk nettside

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å kjøpe meg en mobil uten abonnement fra en engelsk nettside, hvor det står at den er unlocked - og det er jo bra :) Men betyr unlocked at den er åpen for norske abonnement også, eller gjelder det kun de engelske?

Er en mobiltelefon standard oppsatt med alle språkvalgene? Altså at jeg kan velge norsk oppsett selv om den er ikke er kjøpt i Norge?

Noe annet mobilteknisk jeg må tenke på før jeg handler en britisk mobiltelefon. Jeg har for øvrig tenkt å kjøpe Nokia sin N95 m/8 GB...

På forhånd takk for all info!

-Vidar-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan sikkert brukes i Norge, men tviler på at du får norske menyer. Dette kan du muligens ordne med å oppdatere softwaren...

Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon.

Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den...

Lenke til kommentar
Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon.

Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den...

Akkurat DET tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over :blush:

Er det noen spesiell årsak til at du ønsker å handle mobil fra utlandet?

Mest selvfølgelig på grunn av at det blir billigere :cool:

Lenke til kommentar

Har du regna med norsk toll og norske avgifter i forbindelse med kjøpet?

Jeg vil fraråde deg å kjøpe mobil fra utlandet, men avgjørelsen tar du selv.

Lenke til kommentar

Har du regna med norsk toll og norske avgifter i forbindelse med kjøpet?

Jeg vil fraråde deg å kjøpe mobil fra utlandet, men avgjørelsen tar du selv.

Norsk toll og moms skal ikke bli noe problem da den sendes til en kamerat av meg i England, som tar den meg hjem til meg :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...