nozgorak Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei Tenkte å kjøpe meg en mobil uten abonnement fra en engelsk nettside, hvor det står at den er unlocked - og det er jo bra Men betyr unlocked at den er åpen for norske abonnement også, eller gjelder det kun de engelske? Er en mobiltelefon standard oppsatt med alle språkvalgene? Altså at jeg kan velge norsk oppsett selv om den er ikke er kjøpt i Norge? Noe annet mobilteknisk jeg må tenke på før jeg handler en britisk mobiltelefon. Jeg har for øvrig tenkt å kjøpe Nokia sin N95 m/8 GB... På forhånd takk for all info! -Vidar- Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Den kan sikkert brukes i Norge, men tviler på at du får norske menyer. Dette kan du muligens ordne med å oppdatere softwaren... Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den... Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er det noen spesiell årsak til at du ønsker å handle mobil fra utlandet? Lenke til kommentar
nozgorak Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den... Akkurat DET tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over Er det noen spesiell årsak til at du ønsker å handle mobil fra utlandet? Mest selvfølgelig på grunn av at det blir billigere Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den... Akkurat DET tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over Er det noen spesiell årsak til at du ønsker å handle mobil fra utlandet? Mest selvfølgelig på grunn av at det blir billigere Har du regna med norsk toll og norske avgifter i forbindelse med kjøpet? Jeg vil fraråde deg å kjøpe mobil fra utlandet, men avgjørelsen tar du selv. Lenke til kommentar
nozgorak Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Men mitt største ankepunkt for å kjøpe mobil fra utlandet er først og fremst garanti. Hvis du kjøper mobil i Norge har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Kjøper du denne på nettet fra England har du vel i beste fall 1 års garanti tipper jeg. Så om du betaler mer for å kjøpe den i Norge vil jeg jo si at du stiller sterkere hvis du skulle få noen problemer med den... Akkurat DET tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over Er det noen spesiell årsak til at du ønsker å handle mobil fra utlandet? Mest selvfølgelig på grunn av at det blir billigere Har du regna med norsk toll og norske avgifter i forbindelse med kjøpet? Jeg vil fraråde deg å kjøpe mobil fra utlandet, men avgjørelsen tar du selv. Norsk toll og moms skal ikke bli noe problem da den sendes til en kamerat av meg i England, som tar den meg hjem til meg Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Joda, skjønner at det lokker. Men tror allikevel jeg skulle fått den grisebillig for å gidde å gjøre det. Skulle ihvertfall spart halve prisen... Hvor mye må du evt gi for den? Lenke til kommentar
nozgorak Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Joda, skjønner at det lokker. Men tror allikevel jeg skulle fått den grisebillig for å gidde å gjøre det. Skulle ihvertfall spart halve prisen... Hvor mye må du evt gi for den? Den 25. februar fikk jeg den for 295 pund! Lenke til kommentar
BjoroyIL Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Noen som vet hvordan det er med toll og moms når man bestiller fra utlandet, og regristrerer det som gave? Har hørt at man kan slippe unna greit da, og man får jo alltids det alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå