Gjest Ost på mandel? Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 God aften, jeg har i lengre tid hatt en merklig hvit "ost lignende" klump på venstre mandel i munnen. Lukker jeg munnen helt opp kan jeg se den i speilet. Jeg får veldig dårlig ånde av denne, å lurer i stor grad på hva det er, å hva jeg kan gjøre for å evnt. få den vekk. Takk. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 kan det være en pusspropp tro?.. jeg er ikke sikker.. men mye mulig det er det. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har du vondt i halsen? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis det er vondt kan dette være begynnende kyssesyke.. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis det er vondt kan dette være begynnende kyssesyke.. ...eller bare en vanlig halsbetennelse forårsaket av forkjølelsesvirus, streptokokker m.m. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Ost Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei igjen, nei, jeg har ikke noe vondt i halsen. Det kan hende det er litt mer sår enn vanlig, men ingenting som kan betegnes som smerter i hele tatt. Jeg har hatt det veldig lenge, flere mnd og nå begynner jeg å bli lei. Jeg mener det kom fra da jeg var i danmark, da jeg ble veldig syk av mat og blødde mye fra mandlene tror jeg. Jeg våknet blant annett med at jeg var mett og skulle på jobb, da jeg begynte å kaste opp rent blod, ganske mye også. Jeg vil nok gå til legen med det, men lurte bare generelt på hva det kunne være. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei igjen, nei, jeg har ikke noe vondt i halsen. Det kan hende det er litt mer sår enn vanlig, men ingenting som kan betegnes som smerter i hele tatt. Jeg har hatt det veldig lenge, flere mnd og nå begynner jeg å bli lei. Jeg mener det kom fra da jeg var i danmark, da jeg ble veldig syk av mat og blødde mye fra mandlene tror jeg. Jeg våknet blant annett med at jeg var mett og skulle på jobb, da jeg begynte å kaste opp rent blod, ganske mye også. Jeg vil nok gå til legen med det, men lurte bare generelt på hva det kunne være. Er halsen hoven slik at det blir vanskelig eller ubehagelig å svelge? Er mandlene synlig hovne? Hvor stort er det hvite området? Har du ellers noen andre symptomer som kan være relevante, som f.eks. feber, muskelsmerter, hodepine etc.? Kontaktet du lege da du kastet opp blod, og i så fall hva sa han/hun? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ost_* Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei igjen, nei, jeg har ikke noe vondt i halsen. Det kan hende det er litt mer sår enn vanlig, men ingenting som kan betegnes som smerter i hele tatt. Jeg har hatt det veldig lenge, flere mnd og nå begynner jeg å bli lei. Jeg mener det kom fra da jeg var i danmark, da jeg ble veldig syk av mat og blødde mye fra mandlene tror jeg. Jeg våknet blant annett med at jeg var mett og skulle på jobb, da jeg begynte å kaste opp rent blod, ganske mye også. Jeg vil nok gå til legen med det, men lurte bare generelt på hva det kunne være. Er halsen hoven slik at det blir vanskelig eller ubehagelig å svelge? Er mandlene synlig hovne? Hvor stort er det hvite området? Har du ellers noen andre symptomer som kan være relevante, som f.eks. feber, muskelsmerter, hodepine etc.? Kontaktet du lege da du kastet opp blod, og i så fall hva sa han/hun? Nei, som sagt var det flere mnd siden jeg ble syk i danmark. Jeg kontaktet ikke lege, jeg måtte på jobb, så tok bare litt pencillin. Fungerte kjempe bra. Nå begynner jeg jo å bli syk igjen, så har jo litt hodepine osv. Halsen er ikke Nå, men jeg mener halsen var hoven på sidene, heelt øverst, 1 klump på hver side. Mandlene er i normal størrelse, vet nå ikke hva normal er, da jeg har hatt dette lenge, he he. det hvite "området" finnes ikke, det er hvitt som antagelig kommer gradvis ut, så er det som en kule som henger midt på mandelen. ca. Er det noen andre som har opplevd lignende? Jeg får virkelig veldig dårlig ånde av denne. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kansje du burde oppsøke lege . virker som det samme som kyssesyke , men kan jo også være en halsbetennelse. Når jeg hadde kyssesyken hadde jeg også helt forjævlig ånde . Edit: er det noe som dette ? (kansje litt ekstremt men ) mononukleose.bmp Endret 27. februar 2008 av duligot Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ost_* Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Kansje du burde oppsøke lege . virker som det samme som kyssesyke , men kan jo også være en halsbetennelse.Når jeg hadde kyssesyken hadde jeg også helt forjævlig ånde . Edit: er det noe som dette ? (kansje litt ekstremt men ) mononukleose.bmp Det der må da sies å være et helt ekstremt tilfelle! Jeg skal innrømme at belegget var mye, men nå er det nesten ikke synlig. Jeg er nå generelt dårlig, mage, hode og litt hals, men det er antagelig fordi 2 i familien min også er syke, influensen, feber etc. Jeg har sett litt på diabetes, har ikke medfødt, men jeg har vært så slapp og vondt i hodet så mye de siste 4-7mnd. - Selv om jeg ikke har noen i slekt som har diabetes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå