hypnose Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Du har forstått meg helt rett =) Jeg ser at de på HiBu også har en bachelor i jus og ledelse, hva tror du om en slik utdannelse? Juridiske emner komninert med litt regnskap og ledelse. Kan jeg få en ok jobb med slik bakgrunn, eller ender jeg opp som en dårlig jurist og en verre økonom? Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg ville nok satset pengene mine på bacheloren fra siviløkonomstudiet. Ihvertfall er det en grei plass å starte, så ser du når det nærmer seg fullført bachelor om du ønsker å begynne å jobbe (du vil da være kvalifisert for mange jobber som nok passer deg) eller ta masteren. Uansett kan du jo ta masteren senere dersom ambisjonsnivået endrer seg. Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ja, jeg ser at det er det mest fornuftige å gjøre. Men jeg har hatt noen av de fagene i det studiet fra før, og egentlig er det litt kjedelig. Jus derimot syns jeg er ganske interessant (begynte ikke på jus for jeg kom ikke inn). Nå derimot hadde jeg kommet inn, men jeg har ikke lyst til å bo 5 år i Oslo. Derfor lurer jeg på om bachelor i jus og ledelse kan føre til en ok jobb.. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg ville kanskje anbefalt deg å holde deg unna sånne nisjestudier på mindre kjente skoler. På siviløkonomstudiet vil du komme innom mange ulike fagretninger, og noen er nødvendigvis mindre interessante enn andre. For mulighetenes skyld og gitt de ønsker om fremtidig jobb som du skisserer, så tror jeg du vil ha best ubytte av siviløkonomstudiet. Skal man jobbe med jus må man stort sett ha studert jus, man kommer dessverre ikke så langt med kombinasjonsstudier hvor jus inngår. Man er likevel innom jus i en økonomiutdannelse, og skulle du ønske å spesialisere deg innen regnskap/revisjon så er det mye jus involvert der. Skatterett, selskapsrett, mva-lovgivning etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå