Gå til innhold

Taisol r0xX0rz :d

Anbefalte innlegg

Hvis de gamle Taisol CGK760'ene er å oppdrive kan jeg anbefale disse på de sterkeste. Disse har kobberbunn, var veldig rimelige (ca.100kr) og kjøler nydelig. Org.viften er en 60x60x10mm og støyer litt (30dB opppgitt). Denne byttes ut med 80x80x25mm Enermax/Papst ol. Finnene sitter litt langt fra hverandre, så store saktegående vifter matcher den godt. Hvis finnene sitter for tett er ribben avhengig av litt lufttrykk (som mangler med store saktegående vifter..) for at den skal kjøle noe særlig! Derfor passer IKKE stille 80mm'ere godt på ribber med ganske tette finner!! Taisolens ribber er så utett og er ganske bøyelige. Ta bare en smørkniv og bøy dem ut, bor hull i ribbene i hjørnene, og strips 80mm'en fast i hullene. Fungerer nydelig! 8) Anbefales. Denne løsningen fungerer bedre både støymessig og kjølemessig enn med fanduct.

Mvh mFaFa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet med en 80mm på en slik kjøler er genialt, men personen som startet tråden sa at man kunne borre hull i finnene og stripse viften fast.

Dette funker meget bra :yes: , men en mye enkeler måte er å bruke de eksisterende hullene (fra en form for metallbeslag) og tvinne viften fast med litt tynn ståltråd :D

Uansett hvordan man fester vifte; det funker meget bra :yes:

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
kjører fatisk akkurat samme opplegg bare det at jeg har stripsa fast enermaxen=) kjører vifta på 2000 rpm nå og min t-bred 2100 @ 2400mhz ligger og idler på 43c =)   genialt billig og genialt oppsett er det eneste jeg kan si  8)

Mener du XP2600+ eller 2700+? Den modifiserte Taisol kan nok ta unna mye varme med hissig åttimillimeter, men så var det støyen da.. :roll: Grunnen jeg byttet den originale seksti millimeteren var hovedsaklig pga. støynivået til denne. Men med Enermax 80mm på -full- blås klarte jeg 1540Mhz med min Tbird AXIA 1333MHz;-som forøvrig var ulåst fra fabrikk 8)

Lenke til kommentar
kjører fatisk akkurat samme opplegg bare det at jeg har stripsa fast enermaxen=) kjører vifta på 2000 rpm nå og min t-bred 2100 @ 2400mhz ligger og idler på 43c =)   genialt billig og genialt oppsett er det eneste jeg kan si  8)

WTF? Jeg har Swifttech MCX462+ med 120mm titan til å suge på, og jeg får 45C idle (litt surfing på HW og Overklokking.no, litt musikk o.l.)

Har CPU klokka til 2329Mhz med volten på ca. 1,83.

Hva har du volten på?

Lenke til kommentar

WTF? Jeg har Swifttech MCX462+ med 120mm titan til å suge på, og jeg får 45C idle (litt surfing på HW og Overklokking.no, litt musikk o.l.)

Har CPU klokka til 2329Mhz med volten på ca. 1,83.

Hva har du volten på?

--------------------------------------------------------------------------------------

jeg kjører volten på 1,75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...