erikstein Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg kjøpte Vista X64 til min Dell 9400 rett og slett for morro skyld..men maskinen fungerer bedre med XP så jeg installerte det igjen. Har nå en stasjonær stående med 4gb ram, ergo må jeg ha vista x64. Tenkte at jeg kan jo installere min OEM på maskina og aktivere den fordi jeg har lest(forstått?) at jeg kan bytte "all" innmat engang før jeg bruker opp mine poeng. Problemet er at jeg ikke får aktivert Vista.. Er det mulig eller ikke? Har liten lyst til å bruke aktiveringsprogram av noe slag som er ulovlig. Kan det hende at MS har forståelse for at jeg vil aktivere den for en annen maskin fordi Dell'en ikke likte vista så godt? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er litt usikker på hvordan dette fungerer når det gjelder en helt annen maskin, men jeg måtte reaktivere min x86 versjon etter å ha kun byttet CPU, ringte MS og de spurte hva som hadde forårsaket reaktiveringen, jeg sa jeg hadde byttet CPU og de ga meg et nytt aktiveringsnr. Men som sagt, det gjaldt kun CPU bytte, poenget med OEM er vel at det skal kun brukers på maskinen det ble levert på. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Joda, det er jeg klar over. Men jeg hadde et lite håp om at den kunne brukes 2 ganger Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ring MS og forklar situasjonen. Selv om de helt sikkert har sitt på det tørre, kan jeg ikke helt se for meg at de nekter deg å reaktivere lisensen når du knapt har brukt den på laptoppen din. Skal du gjøre dette lovlig må du uansett ringe MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå