Gå til innhold

Får ikke koblet til WLAN med Nokia N82.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan nettverk? Har du godkjenning av MAC adresse og connection control på routeren? Hvordan kryptering? WPA? Jo flere opplysninger jo lettere og hjelpe! Helst hvordan router også. Av og til kan firmware'en på disse trenge oppdatering. Hjalp nylig en fyr med PS3 som ikke ville koble seg på.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen min i posten idag og har (muligens) samme problem. Nå er N82'en min den eneste enheten jeg har med WIFI og jeg har ikke fått prøvd den imot noe annet nettverk.

Hovedmistenkt i mitt tilfelle er Routermodemet ifra Telenor (Zyxel 660HWT-T3)

Har jobbet som montør i "bredbåndspatruljen" og hatt endel krøll med disse routerne så jeg tok det for gitt at det var problemet helt til jeg så denne tråden... Prøvd med og uten wep kryptering med samme resultat. Får se om jeg finner ett annet nett å prøve imot imorgen. Ingen som vet om noen plass å prøve i Askim/skiptvet området vel? Nyinnflyttet her..

Lenke til kommentar
Fikk telefonen min i posten idag og har (muligens) samme problem. Nå er N82'en min den eneste enheten jeg har med WIFI og jeg har ikke fått prøvd den imot noe annet nettverk.

Hovedmistenkt i mitt tilfelle er Routermodemet ifra Telenor (Zyxel 660HWT-T3)

Har jobbet som montør i "bredbåndspatruljen" og hatt endel krøll med disse routerne så jeg tok det for gitt at det var problemet helt til jeg så denne tråden... Prøvd med og uten wep kryptering med samme resultat. Får se om jeg finner ett annet nett å prøve imot imorgen. Ingen som vet om noen plass å prøve i Askim/skiptvet området vel? Nyinnflyttet her..

Hei, jeg har testet min Nokia N82 mot både min D-Link DIR-655 og huseieren min sin Zyxel 660 (Telenor trådløs pakke med wep kryptering) og begge fungerer gull på nett.

Hvis du trenger ett trådløst nett å teste mot, sjekk innboksen din.

Lenke til kommentar
Regner med det er den Zyxel boksen som er synderen. Ikke første av den typen jeg har kranglet med! ;)

Siden det var naboens nett så tror jeg ikke det blir så lett å fikse :p .

"Hei, kan jeg bare få komme inn for å se om jeg får fikset det trådløse nettet? Jeg greier nemlig ikke å komme på med min Nokia N82."

Lenke til kommentar

Etter litt intens googling fant jeg denne tråden på nokia forumet om saken.

Utifra det som står her ser det ut til at problemet er hvordan S60 håndterer dhcp som er hovedskylden i det her. Problemet skal være avhengig av trafikk, og et "travelt" trådløst nett skal være lettere å oppnå kontakt på en ett uten trafikk. Og det er mest sannsynlig rimelig avhengig av hvordan routeren i andre enden fungerer også. Fungerer svært dårlig her ihvertfall.

Når jeg setter N82'en min til en statisk ip uten å oppgi noen dns server så får jeg ihvertfall kontakt med webgrensesnittet på Routeren min. Oppgir jeg dns server så får jeg ikke kontakt med noe som helst. Bortsett ifra en gang hvor jeg faktisk fikk kontakt med omverdenen. Men neste gang jeg prøvde uten å ha forandre oppsettet på hverken telefon eller router så funket det ikke... Slitsomme greier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...