Gå til innhold

Canon MP600R bruker kun ene tanken svart blekk

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Canon MP600R som jeg såvidt er kommet i gang å bruke. Allerede blinker den ene tanken med svart blekk om at den er tom. Er det ikke mulig å bruke den andre lille tanken med svart som fortsatt ser ut til å være full? Det står ikke noe om dette i den elektroniske manualen, eller på skjermmenyene på maskinen.

Den som er tom heter 5PGBK, den andre bare 8BK.

Endret av Tario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke klar å finne ut helt hvordan disse patronene ser ut.

før hadde canon blektanker som var gjennomsiktig ( det var faktisk en lysstråle som gjik gjennom den når den var tom). sener kom de med et system der et lys skulle lyse når patronen var satt i riktig.

du skriver at den blinker at den er tom. jeg regner med at det er en indikasjon på kontrollpanelet på skriveren og at du får en melding om ett eller annet på pc-skjermen , men står det faktisk den patronen er tom i eller er det noe annet.

status lysne blinker også når det er andre feil med skriveren.

jeg skriver status lys , men du får sikker en melding på skjermen på skriveren

hvordan er statusen på det ?

kan du fysisk se at patronen er tom ?

jeg har gammel blekskriver fra kanon med 4 separate patroner som er gjennomsiktig og der skal det gå an å forsette utskriften selv om en patronen er tom. det burde være mulig også for din selv om sikker er flere. nå er det da ikke så lurt å skrive med tomme patroner da siden fargen kan bli feil.

selv om du ikke finner noen informasjon i manualen så kan det være greit å bla seg gjennom alle innstillingene ( uten å endre på noe) for å se hvilke muligheter man har

det så langt jeg kan hjelpe deg nå

Lenke til kommentar
Har nylig kjøpt meg en Canon MP600R som jeg såvidt er kommet i gang å bruke. Allerede blinker den ene tanken med svart blekk om at den er tom.

Jeg har nettopp kjøpt meg MP520. Den har kun 4 patroner (mangler 8BK). På din skriver brukes 5PGBK kun til sort tekst, og 8BK til fargeutskrifter. Tror ikke det går ann å manuelt overstyre hvilken farge som brukes til hva. Dog; hvis du skriver ut vha. duplex (dobbelsidig) brukes faktisk 8BK i steden for 5PGBK selv om det kun er svart tekst som skrives ut. Dette fordi 8BK ikke slår så mye gjennom arket/tørker fortere tror jeg. Men teksten som skrives ut blir litt svakere enn ellers da.

Et spørsmål; hvis den store tanken din (5PGBK) er tom allerede, hvor mange sider har du skrevet ut? Og er det hovedsaklig sort/hvit eller fargeutskrifter?

Lenke til kommentar
Har nylig kjøpt meg en Canon MP600R som jeg såvidt er kommet i gang å bruke. Allerede blinker den ene tanken med svart blekk om at den er tom.

Jeg har nettopp kjøpt meg MP520. Den har kun 4 patroner (mangler 8BK). På din skriver brukes 5PGBK kun til sort tekst, og 8BK til fargeutskrifter. Tror ikke det går ann å manuelt overstyre hvilken farge som brukes til hva. Dog; hvis du skriver ut vha. duplex (dobbelsidig) brukes faktisk 8BK i steden for 5PGBK selv om det kun er svart tekst som skrives ut. Dette fordi 8BK ikke slår så mye gjennom arket/tørker fortere tror jeg. Men teksten som skrives ut blir litt svakere enn ellers da.

Et spørsmål; hvis den store tanken din (5PGBK) er tom allerede, hvor mange sider har du skrevet ut? Og er det hovedsaklig sort/hvit eller fargeutskrifter?

Det er hovedsakelig kona som har brukt skriveren til utskrifter i skolesammenheng. Kan tenke meg at det er mellom 200 -300 ark hvis jeg tar litt i. De fleste tekstark i svart, kanskje 50 med farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...