Mogens4 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Heisann. Jeg har nå lastet ned en fil som det sto var 699mb (altså den går inn på 1 cd plate). Men når jeg trykker på egenskaper så står det at den er 733,906mb i parantes. Da går den jo ikke på en cd plate. Hvordan får man denne til å få plass på en cd plate og ikke dvd plate i praksis????????????? Stor hilsen Mogens Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det enkleste er å bruke en 800 MB CD-plate. Ikke alle brennere takler dem, og det er ikke alle som selger dem, men de fins. Iallfall kjøpte jeg en tyvepakning for ett års tid siden. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kommer veldig ann på filtypen - enkelte filtyper inneholder mer informasjon som er en del av det som ikke er synlig som brukbar plass. Det er og forskjell på MiB og MB. Se wikipedia for en liten forklaring av dette. Mest sansynlig er dette grunnen til at du tror at du ikke får plass. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det er to størrelser på en iso/image fil. Ekte størrelse og størrelse på disk. På disk (size on disk) er den større grunnet overhead i NTFS. Bare prøv å brenn den til en vanlig 700MB CD plate. Brenneprogrammet du bruker sier om det er plass eller ei. Endret 25. februar 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du kan zippe den i flere deler! Men da kan du legge den over på to plater også sy den sammen på datan. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er det det store tallet som er oppgitt i bytes du ser på når du tror at den er for stor? Dette er bare to forskjellige enheter, og filen vil da garantert få plass på en 700MiB CD-plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå