ascona79 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 tror maskin er full av virus og tenkte jeg skulle formatere og installere xp på nytt MEN Jeg har aktivert boot fra cd i bios, men virker som tastaturet ikke virker for det hjelper ikke hvor mange taster jeg trykker for å boote fra cd(trykk en tast for å starte cd) prøvd med og uten numlock får jo heller ikke formatert hardisken fra xp (har kun 1partisjon c: ) noen som kan hjelpe???? får heller ikke valgt oppstart når jeg trykker f8, virker som tastaturet blir deaktivert. kan ikke bruke piltastene for å velge start siste fungerende... f.eks Lenke til kommentar
Niern Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 tror maskin er full av virus og tenkte jeg skulle formatere og installere xp på nytt MEN Jeg har aktivert boot fra cd i bios, men virker som tastaturet ikke virker for det hjelper ikke hvor mange taster jeg trykker for å boote fra cd(trykk en tast for å starte cd) prøvd med og uten numlock får jo heller ikke formatert hardisken fra xp (har kun 1partisjon c: ) noen som kan hjelpe???? får heller ikke valgt oppstart når jeg trykker f8, virker som tastaturet blir deaktivert. kan ikke bruke piltastene for å velge start siste fungerende... f.eks Har du aktivert tastaturet i BIOS? Hadde noe samme problemer. Fant fram noe med tastaturet i bios og kunne velge mellom OS eller BIOS. Valgte selføgelig bios. Så neste restart kunne jeg trykke på "Hva som helst tast" for å starte xp innstallasjon fra cden. Håper dette svaret hjalp =) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Et alt. til reinstallering kan være å følge langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
creaT Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vis du har usb tastatur så kan de være litt vanskelig å bruke i bios på noen hovedkort, vis du har usb tastatur så kan du bruke en ps2-usb adapter som var med tastaturet eller du kan kjøpe en til 50 kr. creaT Lenke til kommentar
ascona79 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 tror maskin er full av virus og tenkte jeg skulle formatere og installere xp på nytt MEN Jeg har aktivert boot fra cd i bios, men virker som tastaturet ikke virker for det hjelper ikke hvor mange taster jeg trykker for å boote fra cd(trykk en tast for å starte cd) prøvd med og uten numlock får jo heller ikke formatert hardisken fra xp (har kun 1partisjon c: ) noen som kan hjelpe???? får heller ikke valgt oppstart når jeg trykker f8, virker som tastaturet blir deaktivert. kan ikke bruke piltastene for å velge start siste fungerende... f.eks Har du aktivert tastaturet i BIOS? Hadde noe samme problemer. Fant fram noe med tastaturet i bios og kunne velge mellom OS eller BIOS. Valgte selføgelig bios. Så neste restart kunne jeg trykke på "Hva som helst tast" for å starte xp innstallasjon fra cden. Håper dette svaret hjalp =) Fant ikke noe sånt i bios her.. ser ingen løsning på problemet tror maskin er full av virus og tenkte jeg skulle formatere og installere xp på nytt MEN Jeg har aktivert boot fra cd i bios, men virker som tastaturet ikke virker for det hjelper ikke hvor mange taster jeg trykker for å boote fra cd(trykk en tast for å starte cd) prøvd med og uten numlock får jo heller ikke formatert hardisken fra xp (har kun 1partisjon c: ) noen som kan hjelpe???? får heller ikke valgt oppstart når jeg trykker f8, virker som tastaturet blir deaktivert. kan ikke bruke piltastene for å velge start siste fungerende... f.eks Har du aktivert tastaturet i BIOS? Hadde noe samme problemer. Fant fram noe med tastaturet i bios og kunne velge mellom OS eller BIOS. Valgte selføgelig bios. Så neste restart kunne jeg trykke på "Hva som helst tast" for å starte xp innstallasjon fra cden. Håper dette svaret hjalp =) Fant ikke noe sånt i bios her.. ser ingen løsning på problemet skal prøve med usb/ps2 adapter og se om det virker.. evt følge langversjonen som en over nevnte, takker for alle tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Aktivere Legacy USB støtte i bios, så skal USB tastatur virke. Alternativet er å finne fram et gammel ps2 tastatur som de fleste har liggende å slenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå