Gå til innhold

noen som er kjennt med dantax 12" subwoofer og NTD 12" subwoofer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsterkeren i hans er dårligere?

Bedre kasse på Dantaxen? Volum, porting osv.

Sjekket innstillenge bakpå subben?

Samme kabel?(Vet ikke om det har noe å si men..)

 

Når du sier at den spiller dårligere, hva mener du dårligere? Dårligere Punch?

 

Bruker dere samme kilde til å spille av med? Feks du bruker DVD spiller mens han bruker pc.

 

Har selv en Dantax 12" sub og synes den er forferdelig dårlig, gir ok punch men gir opp ganske fort.. Må også nevne at den er ganske mishandla..

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar
Forsterkeren i hans er dårligere?

Bedre kasse på Dantaxen? Volum, porting osv.

Sjekket innstillenge bakpå subben?

Samme kabel?(Vet ikke om det har noe å si men..)

 

Når du sier at den spiller dårligere, hva mener du dårligere? Dårligere Punch?

 

Bruker dere samme kilde til å spille av med? Feks du bruker DVD spiller mens han bruker pc.

 

Har selv en Dantax 12" sub og synes den er forferdelig dårlig, gir ok punch men gir opp ganske fort.. Må også nevne at den er ganske mishandla..

ja dantaxen gir opp for fort, blir blafre lyd, nei NTD subben spiller som om et steinknuseri! begge bruker samm pc;)

Endret av nanych_2
Lenke til kommentar

Det at du kaller den et steinknuseri får meg også til å umiddelbart tenke sprengt/defekt element.

 

Kassens utforming og størrelse betyr mye for hvordan elementet oppfører seg, og hva du hører.

I tillegg har du forsterkeren som også gjør sitt for å påvirke lyden.

Til slutt har du signalkilde og lytterom, som betyr minst like mye.

 

Hvis dere virkelig vil se hvem som har den beste subben, eller se om det er en det er noe galt med, så ta med hans sub hjem til deg, og spill av med samme utstyr som du bruker på din, og på samme sted som du har din stående.

 

Det at hans høres dårligere ut kan ha mange grunner; litt mer spesifik info vil gjøre det lettere å feilsøke :)

Lenke til kommentar
Det at du kaller den et steinknuseri får meg også til å umiddelbart tenke sprengt/defekt element.

 

Kassens utforming og størrelse betyr mye for hvordan elementet oppfører seg, og hva du hører.

I tillegg har du forsterkeren som også gjør sitt for å påvirke lyden.

Til slutt har du signalkilde og lytterom, som betyr minst like mye.

 

Hvis dere virkelig vil se hvem som har den beste subben, eller se om det er en det er noe galt med, så ta med hans sub hjem til deg, og spill av med samme utstyr som du bruker på din, og på samme sted som du har din stående.

 

Det at hans høres dårligere ut kan ha mange grunner; litt mer spesifik info vil gjøre det lettere å feilsøke :)

hehe sorry for rart ordbruk, men den spiller ikke vakkert for og si det sånn, den er likens innstilt som min, det er stygg lyd når den NTD wooferen slår, men bassreflex rørene hans er max 10cm... mine er 19.5 elns, tror det er det som er grunden, + at han har mindre kasse, finner jo ikke noe info om NTD subben...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er nok forsterkeren som har mest å si her. Har dere gått ut ifra at det er samme høyttaler ut fra utseende, kanskje den ene har mindre magnet. Men dette kan også skyldes det andre som er nevnt her (volum, rom, cd/dvd/pc) Men min erfaring med pc, er at lyden blir mye dårligere...

 

- Har forresten et anlegg fra Dantax selv ;) (2 stk. doble 10" m forsterker)

 

Mvh

Napster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...