harmanfreak Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) hei, har nettopp kjøpt meg en dantax 12" subwoofer, og en kamerat av meg har en NTD 12 er subb, den spiller ikke serlig pent sammenlignet med min, men nå fant vi ut at det er samme ellementet, hvorfor spiller min bedere? kassen? noen som har erfart noen sav subene? Endret 25. februar 2008 av nanych_2 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Forsterkeren i hans er dårligere? Bedre kasse på Dantaxen? Volum, porting osv. Sjekket innstillenge bakpå subben? Samme kabel?(Vet ikke om det har noe å si men..) Når du sier at den spiller dårligere, hva mener du dårligere? Dårligere Punch? Bruker dere samme kilde til å spille av med? Feks du bruker DVD spiller mens han bruker pc. Har selv en Dantax 12" sub og synes den er forferdelig dårlig, gir ok punch men gir opp ganske fort.. Må også nevne at den er ganske mishandla.. Endret 25. februar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Forsterkeren i hans er dårligere?Bedre kasse på Dantaxen? Volum, porting osv. Sjekket innstillenge bakpå subben? Samme kabel?(Vet ikke om det har noe å si men..) Når du sier at den spiller dårligere, hva mener du dårligere? Dårligere Punch? Bruker dere samme kilde til å spille av med? Feks du bruker DVD spiller mens han bruker pc. Har selv en Dantax 12" sub og synes den er forferdelig dårlig, gir ok punch men gir opp ganske fort.. Må også nevne at den er ganske mishandla.. ja dantaxen gir opp for fort, blir blafre lyd, nei NTD subben spiller som om et steinknuseri! begge bruker samm pc;) Endret 25. februar 2008 av nanych_2 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ødelagt element? Høres ikke normalt ut ihvertfall.. Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ødelagt element? Høres ikke normalt ut ihvertfall.. nei den er jo akkurat innspillt da.. hva har du frekvensen på dantaxn din på? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det at du kaller den et steinknuseri får meg også til å umiddelbart tenke sprengt/defekt element. Kassens utforming og størrelse betyr mye for hvordan elementet oppfører seg, og hva du hører. I tillegg har du forsterkeren som også gjør sitt for å påvirke lyden. Til slutt har du signalkilde og lytterom, som betyr minst like mye. Hvis dere virkelig vil se hvem som har den beste subben, eller se om det er en det er noe galt med, så ta med hans sub hjem til deg, og spill av med samme utstyr som du bruker på din, og på samme sted som du har din stående. Det at hans høres dårligere ut kan ha mange grunner; litt mer spesifik info vil gjøre det lettere å feilsøke Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Det at du kaller den et steinknuseri får meg også til å umiddelbart tenke sprengt/defekt element. Kassens utforming og størrelse betyr mye for hvordan elementet oppfører seg, og hva du hører. I tillegg har du forsterkeren som også gjør sitt for å påvirke lyden. Til slutt har du signalkilde og lytterom, som betyr minst like mye. Hvis dere virkelig vil se hvem som har den beste subben, eller se om det er en det er noe galt med, så ta med hans sub hjem til deg, og spill av med samme utstyr som du bruker på din, og på samme sted som du har din stående. Det at hans høres dårligere ut kan ha mange grunner; litt mer spesifik info vil gjøre det lettere å feilsøke hehe sorry for rart ordbruk, men den spiller ikke vakkert for og si det sånn, den er likens innstilt som min, det er stygg lyd når den NTD wooferen slår, men bassreflex rørene hans er max 10cm... mine er 19.5 elns, tror det er det som er grunden, + at han har mindre kasse, finner jo ikke noe info om NTD subben... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det kan være så mye, men jeg tipper på at det er en litt svak forsterker, kombinert med en for liten kasse, med feiltilpassede porter. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Alt annet enn elementet er vel billigere i NTD subben, delefilter, forsterkermodulen osv.. Lenke til kommentar
napster1989 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Er nok forsterkeren som har mest å si her. Har dere gått ut ifra at det er samme høyttaler ut fra utseende, kanskje den ene har mindre magnet. Men dette kan også skyldes det andre som er nevnt her (volum, rom, cd/dvd/pc) Men min erfaring med pc, er at lyden blir mye dårligere... - Har forresten et anlegg fra Dantax selv (2 stk. doble 10" m forsterker) Mvh Napster Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Flytt elementene over i hverandres kasser, så finner dere fort ut hvor problemet ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå