ventura87 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har lenge vært interessert i psykologi og forskjellige teorier om menneskelig adferd osv, men har egentlig aldri lest noe spesifikt om emnet. Er egentlig ikke helt sikker på hva jeg er ute etter, men ikke noen "standard textbook" hvertfall, men kanskje en bok som presenterer forskjellige teorier o.l på en litt annen måte? Tenker litt høyt her nå, men lurer i alle fall på om noen kan anbefale meg en litt basic bok om dette uhyre interessante emnet? Om det er noen som mener de kan anbefale meg en god bok om emnet som de tror passer for meg, men som ikke "møter kriteriene mine", fyr løs! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Gå innom Studia e.l. butikker og se på pensumbøkene til f.eks. årsstudiumet i psykologi (hvis du har et universitet i nærheten)? De er ikke så komplekse, og gir deg en innføring i forskjellige teorier og praksiser, samt en gradvis oppbygget forklaring av de mer fysiske, lett observerbare biologiske mekanismene som også ligger bak psykologi. http://www.studia.no/vare.php?ean=9780071283298 er et eksempel. Finnes sikkert flere også. Du vil kanskje også ha en historisk oversiktsbok som tar for seg psykologi fra det ble et eget akademisk felt fram til i dag, siden mye som tidligere kunne bli regnet som psykologi i dag er pseudovitenskap og/eller det reneste vissvass. Lenke til kommentar
cathped Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) "Helt alminnelig galskap" heiter ei bok som kom ut iår om psykiatri/psykologi. Mange cases. Kan brukast som oppslagsverk. Endret 17. juni 2008 av cathped Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå