Sulumann Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 God dag godtfolk. Jeg har en venninne som har sagt seg villig til å handle for meg på B&H i New York, og valget havner på en skikkelig vidvinkel. Spørsmålet er bare hvilken jeg bør velge: Sigma Zoom Super Wide Angle 10-20mm f/4-5.6D EX DC eller Tokina Zoom Super Wide Angle AF 12-24mm f/4 AT-X 124AF Pro DX Autofocus Kameraet linsen skal stå på er et Nikon D70S, og jeg heller egentlig mot sistnevnte på grunn av byggekvalitet og noe bedre lysstyrke. Begge koster 500 dollar. Har noen erfaringer med disse? Jobber som journalist, og trenger et objektiv som ikke gir for store utslag med tanke på styrtende linjer osv. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jobber som journalist, og trenger et objektiv som ikke gir for store utslag med tanke på styrtende linjer osv.Da kan du utelukke Sigma 10-20, den har nokså mye fortegning. Tokina 12-24 er betydelig bedre, men det mest rettegnende til crop-kameraer er nok Sigma 12-24mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå