Iseneirik Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei, jeg lurte på om noen hadde noen forslag til en compiler eller hva det heter som jeg kan bruke? og evt. hvor jeg kan skaffe den? Jeg skal prøve å lære meg programering og leser boken accelerated c++ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 hmmm selv bruker jeg Microsoft Visual C++ som jeg liker veldig godt (IDE og compiler) Hvilket OS er dette for? Andre compilere for windows: Digital Mars C++ Open Watcom Du kan også få gcc til windows fra MinGW prosjektet, men jeg synes det er greiere å bruke Digital Mars C++, siden dette bare er en .zip fil som du pakker ut. Lenke til kommentar
Iseneirik Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 takk for hjelpen ^^ Lenke til kommentar
Iseneirik Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 nå har jeg prøvd microsoft visual c++, men jeg syntes det var litt vanskelig å forstå... Jeg er nybegyner og har såvidt begynt å lese, så jeg lurte på om det ikke var en som var så lett at det bare var å skrive, så lage? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Visual C++ forutsetter litt kunnskap om C++ ja, du kan enten bruke command line compileren, eller laste ned en annen compiler. Hvis du vil bruke Visual C++ IDE-en, så bare velg new Win32 project, velg Console Application, og huk av på empty project. Hvis du vil bruke Visual C++ commandline, så starter du et CMD vindu, går til bin mappen til Visual C++ og start vcvars32.bat Deretter kan du skrive cl.exe fra en hvulken som helst plassering, så vil du starte Visual C++ sin commandline compiler. Da skriver du koden i en tekstfil, går til mappen der du har alle .cpp filene dine, og skriver cl *.cpp så vil den kompilere alle .cpp filene i den mappen. eventuelt kan du prøve en av de andre compilerne. Endret 25. februar 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå