LucarioX Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei. Etter å ha innstallert noe på maskinen min fikk jeg opp en beskjed om at en Windows fil var skadet og at jeg måtte sette inn Windows XP SP2 discen min. Krysset ut feilmeldingen for å se om jeg merket noen forandringer. (Kunne jo bare være en liten feil som ikke gjorde noe stor skade tenkte jeg) Dessverre tok jeg veldig feil. Hver gang jeg prøver å åpne en nettleser (IE, Opera, FF) eller gå inn på "Min Datamaskin" får jeg opp en feilmeldingen som sier at programet må lukkes. Har nå i ettertid prøvd å gjennopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, men det fungerer ikke. "Maskinen kunne ikke gjenopprettes til blablablabla...." får jeg opp hele tiden Prøvde til slutt å sette inn XP discen som jeg egentlig fikk beskjed om. Gruet meg egentlig ganske mye til dette, har aldri gjort det før. Var litt redd for at den skulle begynne å formatere seg helt av seg selv Vel det som skjedde var at jeg fikk opp en merkelig blå meny med flere alternativer. "Innstallere XP" osv .. Hva skal jeg gjøre for å reparere denne ødelagte Windows filen? Endret 26. februar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) prøv dette: start>kjør>sfc /scannow ( ha windows CD-en liggende klar, kan bli spørt å sette den i ) lykke til Endret 25. februar 2008 av p@ge Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Hmm, åpnet start menyen, trykket kjør og skrev sfc /scannow i en rute som kom opp. Dessverre kom det bare en feilmelding Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Sånn. Nå har jeg funnet ut av det, men har fått et nytt stort problem! Setter pris på hjelp fort! Det jeg hadde gjort som skadet filen var visst å innstallere en theme Patch med navn "UxTheme Patch". Det var etter jeg innstallerte denne jeg fikk meldingen om at Windows ikke kjente igjen en fil eller at den var skadet. Dette førte jo som sagt til at ingenting på maskinen fungerte og at den måtte kjøres i sikker modus hele tiden. Prøvde å kjøre ekstremt mange "system sjekker" på maskinen, men ingen av de udugelige programene klarte å fikse problemet. Etter ca. 4 timer med tårer, avrevet hår og slit kom jeg på at jeg kunne prøve å innstallere denne patchen på nytt for å se hva som skjedde. Når jeg skulle inntsallere den på nytt fikk jeg et spørsmål om jeg ville sette tilbake theme filene slik de var før. Her svarte jeg "Ja". Etter det fikk jeg enda et spørsmål, nå spurte den om jeg ville "Disable" eller "Enable" en eller annen theme funksjon. Dum som jeg var trykket jeg på "Disable". Nå fungerer alt fint på maskinen igjen, men alle themene mine er borte Jeg som hadde så fint Vista Aero theme med Vista Transformation Pack og alt Til og med de vanlige XP theme er vekk, har bare Classic Windows theme, som jeg hater. Hva skal jeg gjøre nå? Innstallere patchen enda en gang å trykke på "enable" ..? Eller ødelegger jeg hele maskinen igjen da? Trenger hjelp fort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå