Leffsa Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei. Jeg har et par spørsmål rundt fallskjermhopping. Det første er vel om noen her driver/har drevet med det. Jeg har veldig lyst å hoppe i fallskjerm en gang, og lurer derfor på om noen her vet hva det koster for å få gjort et hopp, og hvor mye trening man må gjennom før man får utført ett. Jeg går utifra at man må kontakte en eller annen fallskjermklubb for å få utført et hopp, eller kommet videre. Er det noen her som har erfaring med fallskjermhopping og klubber i Vestfold, eller i nærheten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Gikk innpå denne delen av forumet for å lage en slik tråd, men så var du jammen litt tidligere ute enn meg. Et kjapt søk på google fant denne siden: http://www.tonsberg-fallskjermklubb.com/ Der koster ett tandemhopp 2850,- og et AFF-kurs 12000,- For å hoppe selv må du vel ta et kurs slik at du får fallskjermsertifikatet. Selv har jeg tenkt å prøve ett tandemhopp først for å se hvordan det er. Jeg og en kamerat har planer om det snart, så det skal bli moro. Det eneste som er litt kjipt her i Trondheim er at det tar 2 timer å kjøre til nærmeste flyplass i dette fylket. Endret 25. februar 2008 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Takk^^ Ja, det er en liten lokal flyplass her i nærheten, 30min eller noe i den duren. Jeg får nok prøve meg på tandemhopp først jeg og, et kurs koster jo faktisk hele 12000,-! Men man trenger ikke kunne noe for et tandemhopp, annet enn litt info man får servert en stund før hoppet? Det virker veldig morsomt å hoppe i fallskjerm, ser virkelig frem til det! Endret 25. februar 2008 av Leffsa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men man trenger ikke kunne noe for et tandemhopp, annet enn litt info man får servert en stund før hoppet? Det meste står på siden jeg linket til. Er litt krav angående sykdommer og slikt, og her er det du får med i "tandem-pakken": Tandemhoppet inkluderer: * Opplæring på bakken i ca 20 min. * 20 minutters flytur * Utsprang fra 4000m - med 35 sek. fritt fall. * 5 minutter flytur i fallskjerm * Obligatorisk medlemskap i Norsk Aero Klubb og Norges Luftsportsforbund * Ulykkesforsikring * Diplom Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Hehe, er kanskje litt lat Takk for svar hvertfall ^^ Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal hoppe til sommeren, fyller 16 i mai:) Gleder meg ;D http://www.nak.no/fallskjerm/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå