Rune S. Olsen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Har kommet borti en HP compaq nc 4200. Noe som resulterte i svarte striper/områder på skjermen. Er det da skjermen som må byttes eller er det noe med skjermkort osv. Hvis det er skjermen som må byttes, hvor gjør jeg dette og dhvor mye vil det koste sånn ca? Har ikke kvitering og vet ikke hvor den ble kjøpt. Ikke sikker om jeg postet i rett rom Endret 25. februar 2008 av Hellrider Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 "Kommet borti"? En PC går ikke i stykker av det. Uansett så mistenker jeg at du har skadet maskinen ved støt eller fall, og i så måte dekkes ikke reparasjonen av garanti - dermed er det heller ikke nødvendig med en kvittering. Dersom det ER en reklamasjon - altså en feil som skyldes produksjonsfeil/svakheter i produktet - og PCen ikke er eldre enn 5 år, har du reklamasjonsrett. Da må du kontakte leverandøren (der du kjøpte PCen), og du må vise kvittering (sannsynliggjøre kjøpet og kjøpsdato). Dersom den ble kjøpt brukt eller leverandøren er konkurs/lagt ned, er det også mulig å rette reklamasjonen direkte til HP. Dersom du ikke kan hevde din reklamasjonsrett, må du levere maskinen til et service-verksted etter eget valg, men du må betale for deler og tid selv. HVIS det er selve LCD-panelet som er defekt, vil jeg tippe at du må ut med 3000,- til 4000,- totalt for en reparasjon. Da må du spørre deg selv om det ikke hadde vært bedre å kjøpe en ny PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå