Alastor Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har du dekoder? Dekoderen skal stå på at du har 16:9-tv, dette gjøres ikke automatisk når du bytter tv, om du ikke hadde widescreentv fra før. Tven din skal stå på "original" eller "16:9", sjekk etter en "ratio" eller "picture size"-knapp på rc'en. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har problem med og få brukt hele skjermen ved avspilling av DVD filmer. Selv om både DVD spilleren og TV'en er står på¨16:9 så får jeg en svart kant oppe og nede. Må bruke zoom 1 funksjonen for å bli kvitt den. Noen installinger jeg har glemt? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er normalt - en del dvd-filmer er i 2.35:1, ikke 16:9 . Så det skal være sorte linjer oppe og nede (står også i bruksanvisninga di, i de fleste iallefall, under troubleshooting ). Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Japp. Zoom er ikkje bra. Noko som er positivt med den nye modellen kontra den forrige, er at her kan du slå av Overscan via menyen, måtte inn i service-menyen på den forrige (skummelt..). Lenke til kommentar
hans A Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Ja jeg er godt fornøyd med den ny TV'en. Synes det er veldig godt bilde, selv om jeg bare har analog kabel TV. Tro om det blir bedre med en digital dekoder? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det blir latterlig mye bedre . Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Skal bare spare opp litt kronasje nå, så blir det både PX80 og digitalt-tv på undertegnede! Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Noen som vet om det blir like stor forskjell mellom å bruke scart og HDMI mellom DVD spiller og plasmaen? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 JA! Scart er gammeldags, HDMI på en ny kvalitetsdvdspiller gir deg klart bedre bilde, mulighet for oppskalering av filmen og alt mulig rart. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hmm da havner jeg mellom barken og veden når det gjelder dekoderen. Den gamle philips dekoderen til canalDigital har bare scart utgang. (Får ikke leid andre enn den hos min lokale kabel TV leverandør) Så man havner vel et sted mellom analog og digital kvalitet. Valget står da mellom Analog fra kabelen eller analog fra dekoderen. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Dumt at det ikke er innebygget dekoder (MPEG4) på denne Eller er det "oppskrytt" ?. Hvis man f.eks. bestiller digital TV fra get, må man likevel ha dekoder? Er ikke helt inne på det greiene der, men betaler gladelig en tusenlapp eller to ekstra for å slippe dekoder og ekstra fjernkontroll. (f.eks. Sony W-3000 har jo innebygget dekoder, regner med det kommer for fullt fremover) Endret 29. mars 2008 av MetalJens Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Innebygde MPEG4-dekodere vil kun fungere med RiksTV - om RiksTV godkjenner dekoderen that is. I tillegg, etter hva jeg har sett av tester av innebygde mpeg2dekodere som brukes i england feks, så kan jeg si at disse innebygde dekoderne generellt sett er elendige. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Panasonic jobber vel med å få godkjent dekoder i framtidige modeller. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 PX80 har jo innebygd dekoder, men den paser ikke på kabel TV/RiksTV. Men du må vel uansett ha en ekstern kortleser. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Du kjøper en CAM-modul, som du dytter inn bakpå skjermen. Den tar ikke opp plass eller noe . Men som jeg sier, de er nok ikke fantastisk gode bildekvalitetsmessig. Og hvor mange her har tenkt å bruke riks-tv? Vil dere ikke ha HD? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Hvis man har tilgang til HD, så velger man jo det, men for min del så får jeg ikke inn parabol. Og fiberoptikk blir ikke bygd ut i min vei før til høsten. RiksTV er heller ikke tilgjengelig før til neste vinter. Så jeg har bare valget mellom analog kabelTV eller digital kabelTV med en dekoder med analog utgang. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hmm da havner jeg mellom barken og veden når det gjelder dekoderen. Den gamle philips dekoderen til canalDigital har bare scart utgang. (Får ikke leid andre enn den hos min lokale kabel TV leverandør) Så man havner vel et sted mellom analog og digital kvalitet. Valget står da mellom Analog fra kabelen eller analog fra dekoderen. Hvordan bestiller du din HD-mottaker Eksisterende Canal Digital kunde: Er du allerede kunde hos Canal Digial og ønsker se HDTV kan du kontakte våre Kundesenter på tlf 06090 eller benytte deg av vårt "CallBack" skjema her på weben. Bruker du vårt skjema blir du kontaktet ang de produktene du har spørsmål om, på den kontaktformen du selv foretrekker, mail eller telefon. Link til HD mottaker Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvis man har tilgang til HD, så velger man jo det, men for min delså får jeg ikke inn parabol. Og fiberoptikk blir ikke bygd ut i min vei før til høsten. RiksTV er heller ikke tilgjengelig før til neste vinter. Så jeg har bare valget mellom analog kabelTV eller digital kabelTV med en dekoder med analog utgang. Neinei, har du digital kabel fra canal digital så har de en hd-dekoder du kan få tak i nå, med HDMI ut . 1295,- koster den, engangsbetaling. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Problemet er at jeg ikke er en direkte CanalDigital kunde, men går gjennom min lokale kabelTV. Og de leier/vidreformidler CanalDigital sine signal. Og de har ennå ingen avtale på plass som gir kundene tilgang til andre dekodere enn philips dekoderen. Men de holder på å konvertere over til nye dekodere i mitt lakalnett. Men som dere vet TTT. (Ting tar tid). Lenke til kommentar
huldal Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Du kjøper en CAM-modul, som du dytter inn bakpå skjermen. Den tar ikke opp plass eller noe . Men som jeg sier, de er nok ikke fantastisk gode bildekvalitetsmessig. Og hvor mange her har tenkt å bruke riks-tv? Vil dere ikke ha HD? Finns det en CAM-modul til px80 i dag? Hvor kan jeg få kjøpt denne (link til nettbutikk/produkt)? Riks-TV sine kort blir som kjent "parret" med tunerene, vil mitt kort i dag fungere med en CAM-modul koblet til px80? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå