Kneipp Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Har problemer med hakking/lagging i spill der også lyden går bananas en stund. Får aldri blåskjerm, men den er bare så vanvittig irriterende denne lagginga, skjer i alle spill både sp og mp. Merkelig nok får jeg aldri lyd hakking i windows, Winamp, zoomplayer etc. Prøvd absolutt alle mulige drivere/os/bios instillinger Har prøvd å bytte ut alt utenom psu, cpu og hovekort. Jeg begynner å lure nå om det kanskje er psuen som ikke klarer å holde følge? Prøvd forskjellige psu kalk. men dem viser så forskjellig resultat så jeg vet f.. ikke hva som er riktig. specs: Q6600 asus p5k-e/wi-fi 2x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 2x Samsung 500 gb T166 XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB NEC DVD-brenner AD-7170S Diskettstasjon 3x 80mm vifter, pluss Noctua NH-U12F cpu vifte CORSAIR Powersupply 520W Er 520w mer enn nok for dette systemet under stress? Overklokker ikke, og cpu temp er 30 grader idle, hovedkortet 42 grader idle, som jeg syntes var litt høyt, men det virker som det er "normalen" på dette kortet etter det jeg har lest om på nettet. Endret 25. februar 2008 av Kneipp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 PSU er sterk nok, men det utelukker ikke at det kan være feil på den. Eneste måten å utelukke det på er ved å prøve en annen. Sjekk minnet med memtest! Gir du det tilstrekkelig med spenning? Oppdater bios! Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 PSU er sterk nok, men det utelukker ikke at det kan være feil på den. Eneste måten å utelukke det på er ved å prøve en annen. Sjekk minnet med memtest! Gir du det tilstrekkelig med spenning? Oppdater bios! Har sjekka minnet med memtest ja. Prøvd to typer minne, corsair og crucial. Bios har jeg oppdatert til det uendelige, bruker nyeste beta nå. Men det med tilstrekkelig spenning, hvordan finner jeg ut av det? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Crucial brikkene skal ha 2,2v. 5-5-5-15@1066MHz Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 oki, bruker bare defaults settings bios skal teste dette! Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 oki, bruker bare defaults settings biosskal teste dette! Foreløpig ingen probs. Får boota og gamet uten problemer. Litt tidlig ennå å se om problemet er borte. Men jeg lurer FSB Freq. den står på 266. Skal jeg stille den høyere? Eller har det bare med cpu? cpu-z viser de riktige timingene 5-5-5-15 dram freq. har jeg stillt på 2.2v I cpu-z så står Rated FSB på 1069 mhz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 FSB = 266 er rett , quad pumped blir det 266 x 4 med 1:1 = 1064 på minnet. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Står fortsatt fast.. Samme problem med lyd hakking/freeze i spill altså. Etter å søkt på nettet så kan det virke som p35 chipsettet kanskje har noe problemer med irq sharing? Altså at det kolliderer under under last, f.eks ved gaming. Som nevnt tidligere så har jeg ingen problemer med lyden i windows (xp, vista 32/64) Det skjer bare når jeg spiller, spesielt cod4. Samme problem hvis jeg prøver cod2.. som jeg hadde ingen problemer med på min forrige pc, amd xp 1800+ Det frister å kødde noe med irq i windows hvis det lar seg gjøre? Har saumfart bios og testet alle mulige valgmuligheter uten suksess, disablet alt av funksjoner jeg ikke bruker, firewire, wifi osv. Bør kanskje nevne at denne lagginga er veldig tilfeldig, det kan gå bra i en stund, men så kommer den etter hvert. Dette skjer i både sp og mp, så det har ikke noe med internett/servere/ping å gjøre. Jeg synes bare at dette er så irriterende fordi jeg hadde ikke dette problemet på min gamle xp 1800+, fikk selvsagt mye lavere fps, men det gikk i hvertfall mye mer stabilt, uten lag, både i sp og mp. Noen som har peiling på hva jeg kan forandre av irq settings i windows? Endret 27. mars 2008 av Kneipp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå