MyBigMouth Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har en kamerat, dvs en jeg kjenner, men ikke noe mer, som jeg skulle kjøre på lørdagen. Han og en kamerat av han igjen. Det begynte med at jeg skulle kjøre de et stykke på ca 10km... Hadde lite å gjøre akkurat da, så sa greit nok. Skulle få 50,- for det. Det i seg selv er ikke så mye, men det var greit nok sa jeg. Da vi kom fram tenkte jeg at jeg skulle stikke ansiktet innom på denne festen selv, og var der en liten stund. Etterhvert lurte "kameraten" min om jeg kunne kjøre han hjem ikveld også. Sa at dette var greit, men at vi da måtte finne en ny ordning på hva dette skulle koste han...Endte deretter med at han i halv ett tiden fikk en ide om at han skulle på byen. Da begynnte jeg å bli såpass lei av festen, så jeg gjorde hva som helst for å komme meg hjem. Kjørte ihvertfall begge to til byen som er et stykke på godt 1.5 mil i retning "hjem" for meg. Da jeg slapp de av lurte han også på om jeg kunne få hentet de da de skulle hjem. Dum som jeg var sa jeg ja, men nevnte igjen dette med at 50,- ble veldig smalt for å være deres sjåfør hele kvelden. Vi ble bare enige om å fikse det når han ble edru, for han hadde dessuten ikke så mye penger for hånden akkurat i døren da han gikk. Anyways. Jeg gikk hjem, og ble så sent at jeg bare la meg. Kl. 3 ringer han igjen og "gjerne vil bli hentet". Jeg står opp og henter de, og kjører de hjem. Stykket fra meg til han her er ca 5km, og fra han til byen er det ca det samme. Etter en veldig rotete forklaring håper jeg fortsatt noen henger med. Saken er at han nå mener at 100,- burde holde for dette. Så kommer dilemmaet; hva gjør jeg? Jeg hadde andre ting jeg kunne foretatt meg på den tiden, men valgte å kjøre rundt på han her "dumsnill" som jeg var. Jeg kjenner han her såpass godt at det blir veldig vanskelig å få tak i disse pengene. Personen er endel av en guttegjeng jeg er i, og han brukte dagen på å uttale seg om hvordan han hadde lurt meg. Jeg blir så forj*** provosert, men det får nå være. Noen gode ideer til hva jeg kan gjøre? Vurderer faktisk sterkt å sette bilen hans på leca blokker til uken hvis han prøver å strekke denne strikken lenger. Hvis det gjelder diskusjon om pirattaxi; greit jeg skjønner at noen tolker det slik, men jeg henger ikke på gatehjørnet å venter på folk som muligens vil ha en tur. Dette gjorde jeg fordi jeg kjente fyren. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du skal altså gjøre deg til kriminell bare fordi du var dumsnill og dilta etter hva passasjeren sa, og angrer i ettertid? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tror heller du tar lærdom av det og avvis han bryskt neste gang han spør, kjipe folk fortjener sin egen medisin uansett. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Du skal altså gjøre deg til kriminell bare fordi du var dumsnill og dilta etter hva passasjeren sa, og angrer i ettertid? Hehe. Ja, en måte å si det på. Tok nok litt hardt i. MEn denne tråden kunne forsåvidt vært hvor som helst på dette forumet da det handler om hva dere i min situasjon ville gjort. Angrer ikke i ettertid, er mer hva han her fyren tenker med/på... Tror heller du tar lærdom av det og avvis han bryskt neste gang han spør, kjipe folk fortjener sin egen medisin uansett. Hehe. Neste gang kjører jeg han langt pokker i vold neste gang han er snydens, dumper han, så kan han gå hjem. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvis det ikke er en så god kompis at du ville kjørt han gratis (og han hadde gjort det samme for deg), hadde jeg driti i det uansett. Jeg kjører aldri folk for penger, og driver heller ikke og maser på andre om de kan kjøre meg hvis jeg betaler. Det du skal gjøre er jo det de andre har sagt, drit i å kjøre han igjen. Hvis du skal ha penger for å kjøre kompiser, skal de også ha penger når du trenger en tjenste Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ja, neste ganger tilbyr du deg å kjøre han! Fordi du syntes det var hyggelig alt etc Også dumper du han langt i gokk sånt helt øde sted . sørg for at det er helt mørkt så han ikke en gang kan se hvor han går når du kjører. Lykke til . Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Du var dumsnill, slutt og syt, lær av episoden. Hvis du vil lure han selv, kan du avtale å kjøre han en dag, men så ditche han fullstendig. Si at du sovna og glemte mobilen i jakkelomma eller no.. Eller en halvtime etter at han har ringt, kan du si at du ikke får start på bilen : Edit: eller gjør som ovenfor - dump han langt uti ødemarka. Endret 25. februar 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ok, ikke dump han et øde sted, det er diverse russ om har gjort det og blitt anmeldt. Bare vær hardere neste gang, si at du skal se pengene eller eventuelt bare nekt å kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå