Gå til innhold

Kulturo: Slaget om den forbudte by


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så denne filmen. Til info heter den "Curse of The Golden Flower", dvs en rimelig dårlig oversettelse.

 

Veldig bra film, men jeg fikk rimelig vondt i hjertet når jeg så den dårlige dubbinga. Muligens det bare var min film som var dubbet(ikke europeisk utgivelse?).

 

Iforhold til den kinesiske tittelen er oversettelsen til engelsk ganske teit, da er faktisk den norske tittelen en bedre oversettelse. Den kinesiske tittelen kan kanskje oversettes til noe sånt som "Hele byen dekkes av en gylden rustning". se mer om tittelen i denne diskusjonstråden.

Lenke til kommentar

Forferdelig trasig film, dette. Jeg er glad jeg så den på kino, for uten de spektakulære bildene er ikke dette mer enn en småkjedelig melodrama om uinteressante skjebner. Jeg er vanligvis fan av filmer som tar stil og substans, men denne virket ikke til å ha selvinnsikt nok til å innrømme det. Noen av bildene var helt fantastiske, men alt i alt var det en skuffende affære.

Lenke til kommentar
Har denne på Blu-Ray, og det ser mektig imponerende ut. Syns filmen er noe treg til tider, men likte den stort sett ganske så godt :)

 

Enig! BD-utgivelsen er helt fantastisk. Farger og detaljnivå er noe av det ypperste jeg har sett på BD. Om man er obs på at denne ikke er helt i samme gata som de 2 første i trilogien, altså de tar ikke for seg så mye action som Hero og House of Flying Daggers så er dette absolutt en film man kan like!

 

Glede seg, Dotten ^^

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...