Bluesky Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Heisann Jeg skal etter planen overta en leilighet i Oslo i månedsskifte mai/juni, men pga. problemer med stedet der jeg bor nå står jeg faktisk i fare for å måtte flytte ut før den tid (Nei, jeg har ikke blitt kastet ut....) Det vil altså si at jeg i en periode risikerer å stå uten noe sted å bo. Jeg har sjekket med en del utleiere, men de fleste er bare interesert i å leie ut over lengere tidsrom enn frem til sommeren. Et annet alternativ er korttidsleilighet, men det blir altfor dyrt. Jeg lurer derfor på om det finnes noen greie hybelhus el. i Osloområdet som heller ikke koster all verden, evt. om det finnes andre løsninger slik at jeg ikke blir uteligger. Tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har du sjekket Finn.no? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har du ingen venner ... du kan bo hos? Carl Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 http://www.ankerstudentbolig.no/ Sjabby men du overlever. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Veldig få hybelutleiere vil ha folk som bare er "en kort tur innom", da de igjen må gjøre alt arbeidet med å sette opp annonser og skaffe nye folk når du plutselig flytter ut igjen. Halvårskontrakt er vel minimum du kan skrive under på. Jeg mener, folk leier jo ikke ut for å være trivelige, men for å betjene lån på leiligheten. Uten en leieboer kan de måtte sitte og betale på 2 lån samtidig. Derfor vil de ha stabile leieboere som ikke flytter med en gang igjen så alt styret må gjøres pånytt og mere penger går tapt for utleier. Endret 25. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) finner du ingen plass å bo kan du stikke innom en daglivare butikk og hente den største eska du kan finne, for deretter å finne et hjemmekoselig smug du kan plassere den i. du får sikkert leieboere som katter og mus, men det gjør ingenting for det blir jo varmere å bo flere ilag. Endret 25. februar 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
MrCoolGuy Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ja og masse Rabies i samme slenga Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kjøp deg et telt på Europris for toppen 200 kr, og finn deg en fin plass ute i naturen hvor du kan bo de ukene/månedene det er snakk om Er vel ingen som har dødd av å måtte bo i telt så vidt jeg vet. Er teltliv ukjent for deg, anbefaler jeg at du kjøper en Lars Monsen dvd, og bruker resten av "innetida" de på å studere den, samt gjøre deg klar for et ekte norsk villmarksliv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Pappesker beskytter mot regnet! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du seriøst står i fare for og bli uteligger må det jo finnes et billig motel du kan ta inn på. Hvis du ikke har råd til det må det jo være noen som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 mamman og pappaen din ? Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 venner / familie.....? Lenke til kommentar
kokoslass Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du har jo alltid Ikea du kan lure deg inn på Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 SJekk leilighetshoteller. De koster kanskje mer enn du egentlig vil ut med, men disse er det mulig å leie enten en måned eller noen dager. Målgruppen deres er f.eks. utenlandske konsulenter som skal være i Oslo et par uker, og som ikke vil bo på hotell. Du kan jo også sjekke Bed & Breakfast-steder i Oslo, mulig det er rimeligere enn hotell, og så får du frokost hver dag. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 I disse dager er det jo populært å bo i campingvogn. Kanskje det er en løsning? Når det bare er for en kort periode trenger du jo ikke noe voldsomt flott, er bare å selge den når du har fått leiligheten. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hva med Apartment Oslo da? http://apartmentoslo.no/ Ligger på 500 kroner natten når du leier for over 2 uker, men det går vel ann å kontakte de for å få til noe. Eventuelt kan du finne deg en Bed&Breakfast som du prøver å lage en avtale med. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kan denne tråden få dø snart? trådstarter har ikke svart på over to uker.. tipper temaet er rimelig dødt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå