Itw Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hei Jeg tar somoftes alltid bilder i RAW, og bruker lightroom for justeringer, men når jeg vil gjøre noe mere så hopper jeg til PhotoShop, men problemet mitt er at uansett hvilket format jeg åpner i PS så får jeg ikke valget og lagrwe filen som JPG? Om jeg åpner JPG og legger til layers osv så får jeg ikke valget JPG kun tiff og PDF og slike formater. Hva kan jeg gjøre for å få valget JPG? Som nå så importerer jeg fra kamera med lightroom, om jeg ønsker eksta redigering, sender bildet til photoshop, for også lagre det som TIFF, så åpne TIFF bildet med Lightroom, for også exportere det til JPG... Ufattelig vanskelig og mye jobb for og få JPG da... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Grunnen er at du opner biletet i PS i 16-bits modus, og JPG er 8-bits. Gå til Image --> Mode og vel 8-bits, so kan du lagre som JPG. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Ah akkurat flott skal teste det:) Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Om jeg åpner JPG og legger til layers osv så får jeg ikke valget JPG kun tiff og PDF og slike formater. Hva kan jeg gjøre for å få valget JPG? Du kan i hvert fall ikke lagre med layers, da JPG ikke støtter dette. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du må altså "flatten image" og redusere til 8-bit. DA kan du velge jpeg Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei, du må ikkje velge Flatten image, men du må velge 8-bits modus. Du kan ha so mange lag og justeringslag du berre vil, men det vil ikkje vere informasjon om kvart enkelt lag i JPEG-biletet -- det vil verte lagra som om det hadde vorte flata ut fyrst. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei, du må ikkje velge Flatten image, men du må velge 8-bits modus. Du kan ha so mange lag og justeringslag du berre vil, men det vil ikkje vere informasjon om kvart enkelt lag i JPEG-biletet -- det vil verte lagra som om det hadde vorte flata ut fyrst. Ah, ja. Det stemmer. Men da krever PS at du lagrer det som en kopi Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ah, ja. Det stemmer. Men da krever PS at du lagrer det som en kopiGjør ikke det heller, ser du. Det er et "krav" du selv kan hake vekk. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ah, ja. Det stemmer. Men da krever PS at du lagrer det som en kopiGjør ikke det heller, ser du. Det er et "krav" du selv kan hake vekk. Der tar du feil, i hvert fall når det gjelder Elements. Skal sjekke fullversjonen når jeg kommer hjem fra jobb, men har mine tvil der og. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 I Design Premium kan man. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Der tar du feil, i hvert fall når det gjelder Elements. Skal sjekke fullversjonen når jeg kommer hjem fra jobb, men har mine tvil der og.Kan ikke se at jeg har mulighet til å huke vekk det i CS2 i hvert fall. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Unnskyld, jeg som har rotet. Så på ettlagsbilder som man lagrer i .jpg. Sorry. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Der tar du feil, i hvert fall når det gjelder Elements. Skal sjekke fullversjonen når jeg kommer hjem fra jobb, men har mine tvil der og.Kan ikke se at jeg har mulighet til å huke vekk det i CS2 i hvert fall. Kan ikke huke vekk i PS CS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå