IceFox Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Etter fototur i går, endte jeg opp med noen portretter av min far som jeg gjerne ønsker kritikk på. Hadde egentlig landskap i tankene, men fin måte å teste ut den nye SB-800 på. Skal legge til at jeg er inspirert av en annen bruker her på forumet. "Dag Thomas Olsen" heter han vel IRL. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 1. Dette likte jeg veldig godt. Kunne kansje ha brukt litt større blender/blurret bakgrunnen litt i ps 2. Burde ha med hele hetten Ellers synes jeg det var veldig bra Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Digger stilen, du har gjort det like bra som deetee eller hva han nå kaller seg Som sn0dig nevne, litt større blender og at hele hetta avr med så hadde det vært topp. Edit, er jeg den eneste som ikke klarer den effekten? gah. Endret 25. februar 2008 av Zettec Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Digger stilen, du har gjort det like bra som deetee eller hva han nå kaller seg Som sn0dig nevne, litt større blender og at hele hetta avr med så hadde det vært topp. Edit, er jeg den eneste som ikke klarer den effekten? gah. Du liker stilen, men ikke etterbehandlingen? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg liker det, men klarer ikke å gjøre det samme selv. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Det du mente med klare, ja. Trodde du mente at du ikke "klarer" den. Type; ikke tåler den Ligger jo fin tutorial på siden hans da. Bedre nå? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det var bedre, men synes du kan dra det enda lengre med blur Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er det hdr/tonemapping eller? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Nope. Først gjort ganske kraftig etterbehandling i ACR, hvor jeg har stilt på kontraster, og boosta "clarity" for å få sterke linjer i ansikt og figur. Deretter brukt "gradient map" adjustment layer i PS, og satt til soft light. Denne forklarer alt mye bedre. Takk til han! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Da legger jeg til nåværende versjon. Ønsker også gjerne mer kritikk og tilbakemeldinger fra andre. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hey, kult å høre man kan være til hjelp hvertfall - kanskje lage noen flere sånne jeg da. Hyggelig å lese slikt Synes bildene ble kule, skarpe fine kontraster, sterke farger og fin vinkel. Hadde kanskje vært kult med mer dof. Og teste SB-800 må du gjøre mer av, det er kanskje noe av det morsomste som finnes. Spesielt i commander mode trådløst, kan finne på mye artig da Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Egentlig første portretter jeg har prøvd meg ordenltlig på, og ble veldig fornøyd. Utrolig kul effekt ved hjelp av vidvinkel og fugleperspektiv. Særlig greit, ettersom faren min er en kineser på 165cm Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Lækker råstilig effekt her, artig bruk av vidvinkel også Keep it up! Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Bra bilder, likte spesielt bilde 1. Hjalp å få bluret bakgrunnen, det løftet bildet for meg iallfall. Mer dof kunne kanskje gjort det enda mer spennende. Som noen har nevnt før, er det synd du mangler litt av toppen av hetta på bilde 2. Bra personlighet på modellen forresten. Han har karakter, og bør kunne brukes mer Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Skal videreformidle til pappa at dere likte personligheten hans For å ta en liten minikonkurranse da; hvor gammel er han? Endret 28. februar 2008 av IceFox Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 56 det folkeslaget her kan se "unge" ut selv i gammel alder. Siden du vil ha en konkuranse tipper jeg på 56. Kim... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Nei, er nok ikke helt så gammel. Han er 49, og fyller snart 50. Noen flere tilbakemeldinger angående bildet foresten? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 56 det folkeslaget her kan se "unge" ut selv i gammel alder. Siden du vil ha en konkuranse tipper jeg på 56. Nei, tror ikke han er så gammel. 49, kanskje 50 snart, vil jeg tro. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg gjetter 49, snart 50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå