Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cordless mouseman optical og Icemat! Håpløst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har ingenting med musematten å gjøre, eller meget lite.

Dette har med at musa går i et sparemodus, hvor den bare sjekker hvert Xende sekund etter oppdateringer, noe som betyr at det kan ta et halv sekund eller slikt å få den igang igjen etter pausen.

Helt normalt med andre ord.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Det er den svarte utgaven av Icemat jeg har! Hvis jeg lar muspekeren stå i ro noen sekunder eller mer er det ofte at den henger. Må ofte rulle litt med mushjulet får å få den igang igjen! Får vel kjøpe meg en Everglide matte! Har to maskiner så det er ikke noen krise akkurat!

Lenke til kommentar

Merkelig, har en kamerat som har sorte utgaven og optisk mus, og det funker helt fint.

At man ikke kan bruke glass mus matter til optisk mus stemmer jo i og for seg, men det hele kommer jo an på hvor mye "grums" det er i glasset som den optiske sensoren kan lese av. Everglide sine optiske matter er jo gjennomsiktige med glitter inni som sensoren leser.

Lenke til kommentar

Intellimouse 3.0 explorer selges jo bundlet med den svarte icematen, så jeg regner nå med det skal fungere med optisk. Tror ikke Microsoft lille latt Icemat selge sin mus sammen med matten hvis de ikke hadde fungert sammen.

Sitter selv med en sort Icemat og en Logitech MX700 og har ikke hatt noen problemer som du nevner.

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...