Gå til innhold

nybegynner trenger noen svar på noen spørsmål om gps på nokia n95 8gb med chesss

Lightboy

Anbefalte innlegg

Hallo.Jeg har akkurat kjøt meg nokia n95 8gb med chessgoldextra abonnement og lurer på den el ting.1.Hvordan jeg kan se min possisjon på kartet? 2.hvordan setter jeg opp gps'en.3.må gpsen være oppkobblett til internett for at jeg skal finne meg selv på kartet?

So sagdt er jeg helt grønn på dette så jeg setter pris på litt hjelp :)

Endret av Lightboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du,

jeg vet ikke hvordan du setter opp GPS for din telefon. Du trenger et eller annet GPS-programvare. Jeg ville sett litt i manualen.

GPS er en forkortelse for "global positioning system", og benytter seg ikke av mobilnettet. Dvs: nei, du er ikke koblet på internett.

GPS koordinatene mottar du fra en, eller flere, satellitter i rommet. Denne tjenesten koster ingen ting.

Lenke til kommentar

problemet jeg har nå er at jeg vet ikke hvordan jeg overfører kart fra nokia map loader til min nokia.siden den har intigrert 8gb minnekort vet jeg ikke hvor karte legger seg.jeg får karte til å virke sånn halvveis men jeg finner ingen butikker eller noen stedsnavn i det hele tatt.allt jeg finner er navn på veier og vann.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom du har kjøpt en Nokia N95 8GB, er det innebygget gps program og data.

Du må gå inn på programmer og velge kart, så starter Nokia Maps opp og du skal være klar til å bruke gps'en.

Du må betale for å kunne bruke dette fult ut.

For å finne din posisjon starter du programmet og går på valg, søk etter sted, GPS Posisjon, så viser kartet hvor du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...