Compac Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei. Skal bygge en mediapc for stuen for filmer og musikk, ønsker i den sammenheng å ha alle data på samme (fysiske) plass. Tenker da å sete opp et mediasenter og putte inn 3TB med lagringsplass. Ønsker å ha alt på en plass for å kunne frakte all data med meg uten større omkoblinger. Har sett litt på "Komplett Media Center i20" og lurer på hvor mange disker en kan "putte inni"? Siden 750GB er mest kosteffektive med tanke på pris pr GB må jeg da ha plass til 4 stk. Er dette mulig med tanke på fysisk plass, strømforsyning og støtte på hovedkortet? Synes dere dette et dårlig alternativ, ville dere ha gjort dette på en annen måte? En mulighet er jo å sette opp en server i et annet rom for så å sette opp en "rein" mediasenter i stuen. men då kommer "brukervennligheten" inn i bilde.. Vil ha det mest mulig Plug & Play, fjernkontroll. HDMI utgang samt at den børt ta seg ut i stereobenken Budsjett ca 10-12000,- Setter stor pris på hjelp og tips! Compac Endret 25. februar 2008 av Compac Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Er dette mulig med tanke på fysisk plass, strømforsyning og støtte på hovedkortet?All informasjon du trenger om "Komplett Media Center i20" står på siden til Komplett eller på siden til produsenten av enkeltdelene.F.eks står det på produktsiden til Silverstone hvor mange hardisker det er plass til i kabinettet, og på siden til Asus hvor mange SATA disker som kan koples til hovedkortet. Edit: Hardware.no har satt opp et forslag til mediasenter. Og så kan du sjekke ut artiklene til mastiff Endret 25. februar 2008 av k-orm Lenke til kommentar
Compac Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 BUMP*er denne! Ønsker helst å kjøpe det "ferdigbygd". Noen som har et konkret eksempel eg kan gå for? Takker for tips! God helg! Compac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå