Gå til innhold

CATakt 6 nettverk koblinger


Anbefalte innlegg

Har installert et GB nettverk og alt fungerer vel.

 

Unntatt:

Måtte koble en kabel med en RJ45 plugg i den ene enden og en ELKO veggkontakt i den andre.

Fargekodene er riktige hele veien og jeg har koblet det i T-568B standard.

 

Problemet er at jeg bare får 100Mb på dennekabelen. Mistenker at jeg har gjort noe galt med terminieringene.

 

I vanlig CAT5e er kun pinnene 1,2,3,6 i bruk. Hhv Orange/Hvit (O/o) og Grønn/Hvit (G/g).

 

Husker ikke helt om de blå og brune lederne brukes i CAT6. Isåfall skal disse termineres (krysses)???

 

Noen som har vært ute for noe tilsvarende???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har installert et GB nettverk og alt fungerer vel.

 

Unntatt:

Måtte koble en kabel med en RJ45 plugg i den ene enden og en ELKO veggkontakt i den andre.

Fargekodene er riktige hele veien og jeg har koblet det i T-568B standard.

 

Hei Smoothly, eller en annen hjelpende hånd :)

 

Jeg har problemer med å få til det lokale kablede nettverket her hjemme.

 

Har følgende oppsett:

Router -> RJ-45 rett i router -> ELKO veggkontakt Cat5e -> vanlig patchkabel til pc.

Har nå forsøkt frem og tilbake, så i fare for å totalt ødelegge veggkontakten, vender jeg meg til forumets hjelpende hånd :)

 

Så Smoothly, kan du, om du har tid, gi meg en kort samenfatning av hvordan du har koblet hos deg? Forstod det som at det er koblet likt.

Lenke til kommentar

må bare spørre, du har sjekket at alle kablene er terminert med samme standard og at alle kablene er Cat5e/Cat6 hvis det blir noen som helst problemer med kablene, så kapper switchen hastigheten fra gigabit til 100mbit.... (det skal faktisk ikke så fantastisk mye forstyrrelse til hvis kablene er uskjermede) har du f.eks uskjermede kabler rett ved ett strømuttak, så kan det (hvis du er uheldig) være nok forstyrrelser fra strømuttaket til at du "bare" får 100mbit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...