Gå til innhold

Forslag til tema i fotoprosjekt?

Anbefalte innlegg

Hei, vi har fått en oppgave på MK som vi har fram til mai på.

Oppgaven er som følger:

"Dere skal lage dere en prosjektoppgave innenfor foto, illustrasjon og web. Oppgaven kan være en blanding av feks. foto og illustrasjon ved at du bruker et bilde og lager en plakat. Resultatet skal presenteres på en ordentlig måte til slutt feks. gjennom en utstilling. Det skal også lages en grundig prosjektrapport."

Jeg har tenkt på en kombinasjon mellom foto og web, hvor jeg tar bilder og presentere dem i et webgalleri. Men spørsmålet er hva jeg skal ta bilder av, og hvordan jeg skal løse oppgaven. Og om jeg kan bruke andre kombinasjoner mellom kanskje illustrasjon og foto.

Håper dere er litt mer kreativ enn meg :)

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg noe du kommer til å orke å gjøre, og gjør det med en gang. Du kommer neppe til å ta bedre bilder om ei uke eller to, men heller sette pris på at du har mulighet til å ta noen bilder på nytt om du ønsker det, eller bruke mer tid på redigering. Går på MK selv, og vet hvor late vi er av natur (i alle fall i Sør-Trøndelag). Ta bildene før lærerne dine mener at du bør gjøre det, også. Gjør ingen forskjell. Sørg også for at når lærerne spør så har du et godt svar på hvorfor du ville gjøre dette.

Hva du skal ta bildene av... Bare ta et eller annet.

"E6 i vintermørket" (ta bilder av E6 i vintermørket mange steder)

"Lokale stemningsbilder" (ta fine bilder fra kjente steder lokalt)

"Urbane innflytelser" (ta bilder som viser tagging over alt)

"Skilek" (ta bilder av folk som går på ski og smiler)

Må si jeg har utviklet en avsky for slike prosjekter.

Lenke til kommentar

Problemet er nok ikke å orke å gjøre det. Jeg synes foto er morsomt og interessant. Jeg kan vel heller ikke si at jeg har utviklet noen som helst avsky for slike prosjekter, det eneste jeg har utviklet avsky for, er intervjuer. Jeg er lei av å plage folk. Lei av å ringe, mase, spørre og sende e-poster.

"Urbane innflytelser" - egentlig et ganske godt forslag. Noen flere?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg ser trenger du ikke noe tema, og kan vel nesten skyte helt fritt. (?) Hvor mange bilder må du ta?

Synes det hadde vært kulere om du hadde fått noen bilder du ble skikkelig fornøyd med, og fått de til trykk, og innramma de. Så kan du samtidig dytte dem inn i porteføljen din.

Lenke til kommentar

Er du her fortsatt? Jeg insisterer på at du kommer deg ut og begynner å ta noen bilder! Om du gjør det kommer du til å gi deg selv et riktig klapp på skuldra når dagen er omme, og da er det nesten likegyldig om du har et tema eller ei, eller om bildene passer temaet. Ta bilder!

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Jeg snakket nå med læreren. Hun mente at jeg burde fordype meg i ett tema eller ett område, og at prosjektet skal være mye mer planlagt enn bare å ta bilder, og det skal være noe bak det. Jeg har tenkt litt på å fordype meg i studiefoto da, og læreren sa at jeg kunne spørre den lokale fotografen om jeg kan være med han et par dager.

Lenke til kommentar
Jeg snakket nå med læreren. Hun mente at jeg burde fordype meg i ett tema eller ett område, og at prosjektet skal være mye mer planlagt enn bare å ta bilder, og det skal være noe bak det. Jeg har tenkt litt på å fordype meg i studiefoto da, og læreren sa at jeg kunne spørre den lokale fotografen om jeg kan være med han et par dager.

Så hva sitter du her og "måper" for da? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...