Ap. Syvertsen Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 de siste Voodoo kortene måtte jo få strøm rett fra PSU, ettersom AGP-sporet ikke klarte å levere nok strøm til begge GPU+vifter. Det var kult. Dessuten var det jo jevlig svært. Jeg skal kjøpe kortet til DMPoWer og skjære hull foran i shuttle'n for å få plass til det. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hola Gode gamle dager ja Har 2 voodoo 5500 liggende her,ett agp og ett pci Har ikke hjerte til å kvitte meg med dem Spiller endel Unreal (det gamle ja...) og Quake2 , flyter som bare f** med 5500 kortet Synd det gikk som det gikk ja Måtte Nvidia brenne i /jan Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 aasgaard: blir det ikke varmt med all den isolasjonen? Kofferten min klarte ikke å kjøre i bios uten inntaksvifte engang (K6-2 450mhz) Den går stabilt med lokket igjen. Eneste som sørger for luftgjennomstrømning er en 5x5cm og vifta i strømforsyninga. "Isolasjonen" er fin-fin til lyddemping da.. Er en P3 733Mhz (EB) btw. Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hehe, fanboys ja. Jeg angrer litt på at jeg solgte Voodoo 3 2000 PCI-kortet mitt :oops: Skal snart gå til innkjøp av et Voodoo 5 5500 AGP og jeg lurer på om det er kompitabelt med de nyeste hovedkortene idag? F.eks *Asus A7V333-X *Asus A7V8X *Asus A7S333 *MSI K3T Ultra *Abit KX7-333 Det hadde vært fint om skjermkortet virka på en av de overnevnte hovedkortene da :smile: Er det noen som har testet et Voodoo 5 5500 AGP på et nyere hovedkort med 4X APG? Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Det første skejrmkortet jeg kjøpte var et Voodoo3 2000 pci. Helt rått! Det eneste spillet jeg spilte var Cs og med alle driverene som var der ute gikk Cs helt konstant på 99.9 fps selv på en duron 700. Byttet til Voodoo 5 5500 litt senere, men dette var et stort skuff fordi de var nesten ikke noen drivere å oppdrive siden Nvida la ned 3dfx kort tid etter dette kortet kom. Det kewleste med å eie et Voodoo kort var splash screenen som kom når du gikk inn i spill! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 hvor rask er HD'en da? den er jo en "viktig" varmekilde i et lukket rom Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Har selv et voodoo3 kort i en maskin.. godkort det... angrer bittert på at jeg ga bort monster 3d (voodoo1) kortet jeg kjøpte rett etter det kom til norge... var vel i 97. det hadde vært morro og hatt... det første ordentlige 3d kortet som kom Jeg kjøpte et banshee i 1997 og et vodoo 3000 eller 3300 som jeg nå låner bort til en kamerat for å spille cs! funekr fett med cs på det selvom det er 16mb minne! kjøpte vel kortet i hmmm.... 2000 trur ejg Lenke til kommentar
corcky Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Har selv et voodoo1 6MB, Voodoo2 12MB og Voodoo5 5500 64MB. Fungerer utmerket på spill som Quake, Unreal Tournament, Halflife m mods. Glide er grisekjapt. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Har Voodoo 4 APG og voodoo 5 PCI Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hadde et Hercules Stinkray 8 Mb. Det var greit nok, men noe ukompatibelt. Drivere var også et problem husker jeg. Men jeg fikk nå spilt de fleste spilla på det. Kjøpte så et Diamond Voodoo2 som var lysår foran. Husker jeg fyrte opp Unreal og frydet meg. Etter det gikk jeg over til nVidia. Var for skuffet over Voodoo3. Voodoo2'en har jeg forsatt, men den er ikke i bruk akkurat nå. Tenker kanskje jeg prøver å putte den i den gamle P2'n jeg har ståendes. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hehe, fanboys ja. Jeg angrer litt på at jeg solgte Voodoo 3 2000 PCI-kortet mitt :oops: Skal snart gå til innkjøp av et Voodoo 5 5500 AGP og jeg lurer på om det er kompitabelt med de nyeste hovedkortene idag? F.eks *Asus A7V333-X *Asus A7V8X *Asus A7S333 *MSI K3T Ultra *Abit KX7-333 Det hadde vært fint om skjermkortet virka på en av de overnevnte hovedkortene da :smile: Kjøp et ASUS P4S533-X, det støtter eldre AGP-kort (1X, 2X og 3.3 V) og Hyper-Threading. http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=32894 Lenke til kommentar
Smb Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Fy f*** 3Dfx var, og er jo helt rått når en tenker på ytelsen i forhold til den tiden de ble laget. De var forut for sin tid! Har et voodoo 4 agp 32mb i den andre maskina mi, funker bare fett, når en tenker på hvor gammelt det er! Skulle bare ønske noe slikt kunne gjenoppstå! Nvidia er dårlig i forhold til det 3dfx var! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Fy f*** 3Dfx var, og er jo helt rått når en tenker på ytelsen i forhold til den tiden de ble laget. De var forut for sin tid! Har et voodoo 4 agp 32mb i den andre maskina mi, funker bare fett, når en tenker på hvor gammelt det er! Skulle bare ønske noe slikt kunne gjenoppstå! Nvidia er dårlig i forhold til det 3dfx var! TNT 2 og G-400 ga Voodo god konkuranse! og når geforce kom ble det døden for 3DFX. 3Dfx klarte ikke å lage kraftig nok brikke til å konkurere med Geforce og 2D til voodo er et en av de dårligste jeg har sett til dags dato! Voodo 1 og 2 var bra kort, men etter det fikk de meget bra konkuranse. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 ååå, de gode gamle vodoo 1 og 2 tidene.... savner de...da man drømte om 2 vodoo2 kort, det var drømmen Selv hadde jeg et 3dfx vodoo banshee bra ytelse den gang Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Har et Voodoo 3 stående i en maskin her.. CS fungere jo fint på den.. :smile: Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Heisann! Jeg har ett Voodoo 2 liggende, er til salgs visst noen har noen bud og komme med, evnt byttehandel kontakt meg på mail: [email protected] Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Når dere først er i gang kan jeg jo nevne at jeg har ett 3dfx Voodoo3 3500TV til salgs, og ett 3dfx Voodoo3 2000, begge kortene er AGP. Send meg gjerne en mail hvis du er interessert ([email protected]) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hehe...når vi snakker om voodoo...hardware-tweakers.de har fortsatt video fra voodoo5 6000 på forsiden legenden finner du her: http://www.bacabi2003.de/v56000.zip (http://www.hardware-tweaker.de/HTML/Home_4/Sonstiges_1/Download/download.html) Har meselfe et voodoo3 3k kort som står og sliter i en av de eldre maskinene mine...voodoo2 kortet er solg for lenge siden Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 http://www.sudhian.com har de siste ukene hatt 3 saker om 3fdx/voodoo serien, temmelig interessang lesning, inkludert fulle tester av Voodoo5 6000 128MB kortet. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå