Gå til innhold

Hvor er det blitt av disse 3dfx kortene og vodoo kortene?


magne30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hola

 

Gode gamle dager ja :p

 

Har 2 voodoo 5500 liggende her,ett agp og ett pci

Har ikke hjerte til å kvitte meg med dem :D

 

Spiller endel Unreal (det gamle ja...) og Quake2 , flyter som bare f** med 5500 kortet

 

Synd det gikk som det gikk ja :shrug:

Måtte Nvidia brenne i :evil::evil::evil:

 

/jan

Lenke til kommentar
aasgaard: blir det ikke varmt med all den isolasjonen? Kofferten min klarte ikke å kjøre i bios uten inntaksvifte engang (K6-2 450mhz)

 

Den går stabilt med lokket igjen. Eneste som sørger for luftgjennomstrømning er en 5x5cm og vifta i strømforsyninga. "Isolasjonen" er fin-fin til lyddemping da.. Er en P3 733Mhz (EB) btw.

Lenke til kommentar
Hehe, fanboys ja. Jeg angrer litt på at jeg solgte Voodoo 3 2000 PCI-kortet mitt  :oops:  

 

Skal snart gå til innkjøp av et Voodoo 5 5500 AGP og jeg lurer på om det er kompitabelt med de nyeste hovedkortene idag?  

F.eks  

*Asus A7V333-X  

*Asus A7V8X

*Asus A7S333

*MSI K3T Ultra

*Abit KX7-333

 

Det hadde vært fint om skjermkortet virka på en av de overnevnte hovedkortene da :smile:

Er det noen som har testet et Voodoo 5 5500 AGP på et nyere hovedkort med 4X APG?

Lenke til kommentar

Det første skejrmkortet jeg kjøpte var et Voodoo3 2000 pci. Helt rått! Det eneste spillet jeg spilte var Cs og med alle driverene som var der ute gikk Cs helt konstant på 99.9 fps selv på en duron 700. Byttet til Voodoo 5 5500 litt senere, men dette var et stort skuff fordi de var nesten ikke noen drivere å oppdrive siden Nvida la ned 3dfx kort tid etter dette kortet kom. Det kewleste med å eie et Voodoo kort var splash screenen som kom når du gikk inn i spill!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har selv et voodoo3 kort i en maskin.. godkort det... angrer bittert på at jeg ga bort monster 3d (voodoo1) kortet jeg kjøpte rett etter det kom til norge... var vel i 97. :evil: det hadde vært morro og hatt... det første ordentlige 3d kortet som kom

 

Jeg kjøpte et banshee i 1997 og et vodoo 3000 eller 3300 som jeg nå låner bort til en kamerat :lol: for å spille cs! funekr fett med cs på det selvom det er 16mb minne! kjøpte vel kortet i hmmm.... 2000 trur ejg :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde et Hercules Stinkray 8 Mb. Det var greit nok, men noe ukompatibelt. Drivere var også et problem husker jeg. Men jeg fikk nå spilt de fleste spilla på det. Kjøpte så et Diamond Voodoo2 som var lysår foran. Husker jeg fyrte opp Unreal og frydet meg. :) Etter det gikk jeg over til nVidia. Var for skuffet over Voodoo3.

 

Voodoo2'en har jeg forsatt, men den er ikke i bruk akkurat nå. Tenker kanskje jeg prøver å putte den i den gamle P2'n jeg har ståendes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hehe, fanboys ja. Jeg angrer litt på at jeg solgte Voodoo 3 2000 PCI-kortet mitt  :oops:  

 

Skal snart gå til innkjøp av et Voodoo 5 5500 AGP og jeg lurer på om det er kompitabelt med de nyeste hovedkortene idag?  

F.eks  

*Asus A7V333-X  

*Asus A7V8X

*Asus A7S333

*MSI K3T Ultra

*Abit KX7-333

 

Det hadde vært fint om skjermkortet virka på en av de overnevnte hovedkortene da :smile:

 

Kjøp et ASUS P4S533-X, det støtter eldre AGP-kort (1X, 2X og 3.3 V) og Hyper-Threading.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=32894

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fy f*** 3Dfx var, og er jo helt rått når en tenker på ytelsen i forhold til den tiden de ble laget. De var forut for sin tid! Har et voodoo 4 agp 32mb i den andre maskina mi, funker bare fett, når en tenker på hvor gammelt det er! Skulle bare ønske noe slikt kunne gjenoppstå! Nvidia er dårlig i forhold til det 3dfx var!

Lenke til kommentar
Fy f*** 3Dfx var, og er jo helt rått når en tenker på ytelsen i forhold til den tiden de ble laget. De var forut for sin tid! Har et voodoo 4 agp 32mb i den andre maskina mi, funker bare fett, når en tenker på hvor gammelt det er! Skulle bare ønske noe slikt kunne gjenoppstå! Nvidia er dårlig i forhold til det 3dfx var!

 

TNT 2 og G-400 ga Voodo god konkuranse! og når geforce kom ble det døden for 3DFX. 3Dfx klarte ikke å lage kraftig nok brikke til å konkurere med Geforce og 2D til voodo er et en av de dårligste jeg har sett til dags dato!

 

Voodo 1 og 2 var bra kort, men etter det fikk de meget bra konkuranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...