BoC_SantaCruz Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 hva mener du med at du snudde vifta? mitt oppsett er at jeg har 6 120mm vifter i kabinettet. 3 antec som var med og 3 papst vifter. har ene antec vifta strå på nede ved psu og hd. 2 står over i front og blåser inn. en står på cpu kjølern å blåser vidre bakover mens de 2 siste antec eksos viften blåser ut.. med andre ord fin flow gjannom kabinettet. Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg snudde vifta 180 grader rundt, så den blåser inn i kjøleren (montert på kjøler). Jeg har 5 vifter, 4 fra Antec kabinett (1 stor insugsvifte på toppen av kabinett 200mm, + 2 små insugsvifter i front av kabinett 120mm +1 uttrekksvifte i enden av kabinettet 120mm + 1 på kjøler 120mm). Endret 29. februar 2008 av Hellbound Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg snudde vifta 180 grader rundt, så den blåser inn i kjøleren (montert på kjøler). Jeg har 5 vifter, 4 fra Antec kabinett (1 stor insugsvifte på toppen av kabinett 200mm, + 2 små insugsvifter i front av kabinett 120mm +1 uttrekksvifte i enden av kabinettet 120mm + 1 på kjøler 120mm). hmm klarer ikke så se for meg hvilken vifte du har snudd i det hele tatt? mener du at du har snudd Cpu kjøleren ? i allefall skal min kjøler (Zalman 9700) trekke luft fra fronten så viften jobber i lag med bakerste kabinett viften min. Endret 29. februar 2008 av warin Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har snudd både vifte og kjøler. Kjøler fra <-> til N/S, og vifta fra å blåse -> ut av kjøler (lufta's retning) til <- inn på kjøler/kjøleribber. Håper det var mer forståelig :-) Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har snudd både vifte og kjøler. Kjøler fra <-> til N/S, og vifta fra å blåse -> ut av kjøler (lufta's retning) til <- inn på kjøler/kjøleribber. Håper det var mer forståelig :-) sorry gir opp. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Si meg går dere rundt i shorts hele dagen i den trope temperaturen der?Selv etter jeg har overklokka min cpu ligger jeg på 30grader idle, og vifter på lavest mulig hastighet. Har en amd 5000@5600 x2, og alt sitter i ett trangt aerocool kabinett. 55 Grader her er full taxing av cpu i flere timer. Ja, men det er en 2kjerner...? Blir "litt" varmere når du har 4kjerner, eller? Angående det med at du snudde vifta, kan du ikke bare slenge ut et bilde? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Interessant spsm igrunn. Men TDP er vel tdp skulle jeg tro. Får google litt på den. Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) OK, skal prøve å forklare med bilder i stedet for: Slik hadde jeg montert kjøleren først: (V/Ø på CPU) Så satte jeg den N/S: Så monterte jeg vifta på kjøleren fra: (se bort i fra at kjøleren ligger flatt på dette bildet, se hvilken vei vifta er montert) til: Håper dette ble mer forklarlig :-) Reduserte temperaturer med -10 grader eller mer på min maskin. Endret 1. mars 2008 av Hellbound Lenke til kommentar
Akando Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Jeg har følgende temps på min q6600 i følge Coretemp. 49 49 44 44 Dette er idle tempraturer etter at jeg har overklokket til 3.2ghz.Har også begge viftene på full guffe på mitt Aplus twin engine kabinett. 2x22cm vifter. For høyt? Blir kanskje en del lavere når jeg får tatt på litt AS5 enn pasta som fulgte med HK:P Endret 1. mars 2008 av Akando Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Mine idle temps er: (q6600 på 3.2 Ghz m/ alle vifter på low i kabinettet) Core #0: 33 Core #1: 31 Core #2: 30 Core #3: 30 Du burde nok ha hatt vesentlig lavere temperaturer, minner meg om mine temps. før jeg fikk montert kjøler og vifte riktig. Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 La på thermal paste etter følgende bilde: Jeg smurte ikke på paste på kjøler, ei heller smurte jeg ut stripa på CPU. Monterte på kjøleren, og paste "smelter" utover av seg selv under "drift". Lenke til kommentar
Akando Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 hmm bruker en Silent KnightII cpu kjøler så en burde gjøre jobben sin.. Rart! Mye volt kjører du på a? Lenke til kommentar
warin Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 var jo det jeg snakket om med hvordan min kjøler skulle være montert , drar luft i fra fronten av kabinetet og skyver luften videre til bakerste kabinet viften kjører på 3.4 nå med idle temp på 41 30 30 37 med 1.425v Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 jeg tror at de kjølerne i front er innsugs vifter mend den på topp og i bakant er eksosvifter. luft strømmen bør jo gå fra innsuget til cpu vifta som sender fufa vidre gjennom kjøle rillene og til utsuget.. det er vel slik du har forklarte dette, og det er ganske natulig i seg selv at dette er det mest effektive løsningen Lenke til kommentar
kebab123 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Idler på 50 grader jeg, og har ingenting imot det. De er da laget for litt temperatur. Er ikke helt sikker på vifte oppsett og om jeg har et såkalt ryddig kabinett da. Kunne noen av dere legge ut noen bilder av deres kabinett? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) pataen bør smøres ut i et tyng jevnt lag. pastaens funksjon er å hodle luft/luftbobler borte.. jo bedre du klarer det jo bedre effekt av cpu kjølern får du. får å få sikkelig jevnt lag bruk knviblad til en tapet kniv.. (ta det ut av kniven og bruk det vannrett med cpu..) skal ikke skryte så av mitt kabinett men det er tildels bra ryddig men kan legge ut bilde senere i dag når jeg kommer hjem fra jobb.. Endret 3. mars 2008 av BoC_SantaCruz Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Monterte på kjøleren, og paste "smelter" utover av seg selv under "drift". Har du pleid å gjort dette før eller hvor har du den "metoden" ifra? Lenke til kommentar
Hellbound Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Har lest om det på ocforums.com, overclocking.net og forums.slizone.com. Flere anbefaler å kun legge på stripe og la varme fra CPU fordele paste utover. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 har ikke sjekket dette, men stiller meg litt kritisk til dette, pga hvis varmen smelter pastaen slik at den fordeler seg vå må jo dette virke nagativt pga en maskn står loddrett og da vil jo pastaen renne av cpu... men ja i det du setter på cpu kjølern vil dette skvise pastaen utover cpu.. om kontakt flaten blir optimal er et annet spm.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) har ikke sjekket dette, men stiller meg litt kritisk til dette, pga hvis varmen smelter pastaen slik at den fordeler seg vå må jo dette virke nagativt pga en maskn står loddrett og da vil jo pastaen renne av cpu... men ja i det du setter på cpu kjølern vil dette skvise pastaen utover cpu.. om kontakt flaten blir optimal er et annet spm.. Skal si meg enig i at den "stripen på midten" løsningen ser uggen ut. Ser den annbefales ofte av Pasta produsentene, og de har nok noen baktanker, for en liten tube holder ikke lenge med den mengden pasta pr. påføring. Mesteparten blir på den måten presset ut, og masse pasta ligger rundt kantene, men det brukes jo mere pasta og det er nok noen som gnir seg i hendene av dette. Sitter selv med Coollaboratory Pro, og det hadde nok blitt mye røyk fra PC-en om overnevnte metode hadde blitt brukt på denne Endret 4. mars 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå