Gå til innhold

Kommer dette oppsettet til å funke fint samme?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg et fint og stilrent hjemmekino oppsett og trenger andres synspunkt på mitt valg av komponenter før jeg bestiller varene. Jeg hadde planer om å bruke dette til film, ps3 og muligens parabol etter hvert.

Receiver NAD T765

Gulvhøytalere DALI Concept 8

Subwoofer DALI Concept Sub 12

Jeg har ikke planer om å handle flere høytalere enda, men vil ha muligheten til å oppgradere ved en senere anledning.

Jeg trenger også å få vite hvilke kabler som trengs for at alt dette skal fungere sammen, da jeg aldri har jobbet med høytalere osv før.

Jeg vil takke alle som har mulighet til å komme med tips og forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt en reciver i den prisklassen uten støtte for ukomprimert lyd eller støtte for de nye høyoppløste lydformatene via HDMI. Reciveren har en såkalt HDMI-svistjing hvor man får bildet, men ikke lyd slik at du må benytte deg av en ekstern lydkabel.

Jeg ville heller anbefalt deg å se på Yamaha RX-V1800 eller Pioneer LX-50. I nest nyeste utgave av Hjemmekino har dem testet 6 recivere i din prisklasse. Mitt valg ville nok stått mellom Pioneer LX50 og Yamaha RX-V1800. Yamaha RX-V1800 er dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen. Den er også meget godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger. Pioneer LX50 skal være meget god den også, men skal mangle litt trykk i mellombassen. Yamaha stikker av med seieren med Pioneer i hakket i hæl. Siden du tydligvis skal handle fra Klubben kommer de nok til å anbefale Denon 2808, men den ser ut til å rett å slett være litt for uengasjerende til å komme blant de beste, den fikk karakter 4. Nå må man selvsagt ta hensyn til forskjellige kombinasjoner, og kan godt hende at det er en god kombinasjon med Dali.

Hva slags musikk hører du på forresten?

Som subwoofer er jo nesten SVS blitt en gjenganger, SVS PB10-NSD bor det mye krefter i og gir en fabelaktig lydkvalitet i denne prisklassen. Den er kjapp, går dypt og dynamisk. Har ikke hørt Dali Consept subèn, men setter meg tvilende til at den kan matche den nevnte over.

Lenke til kommentar

Heisann, fint at du svarer på tråden min selv om den var litt gammel. Jeg hører mye på rock og pop.

Har lest litt mer om receivere osv å funnet ut at jeg skal gå for Yamaha RX-V1800 pluss B&W CM7 høytalere og en B&W CMC. Anbefaler du fortsatt SVS PB10-NSD?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den kobler du der det står "subwoofer" på "multichannel input", ikke putt den på "pre-out" utgangen siden da blir reciveren brukt som forsterker.

Jeg får ikke lyd i subwooferen min når jeg kobler den til multichannel input. Dersom jeg kobler den i pre-out kanalen så får jeg lyd når jeg kjører sånn test greier. Men den funker ikke sammen med ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...