Hestvik Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei. Vet ikke om dette er ett problem eller kun en liten filleting. Det har seg slik at jeg for en stund tilbake kjøpte meg en ny pc, og har nå overklokket den litt. Fsb = 375 x 8 Ram er satt til 1:1 , på henholdsvis 4-4-4-13 Kjøleren jeg bruker er en Zalman 9700 NT. Når jeg tester cpu i OCCT, spretter temperaturen opp fra 37°C til 53°-54°C og videre stiger den til den ligger stabilt på 60°C. Testen kjørte jeg i 60 minutter, og resultatet var stabilt. men personlig synes jeg dette virker for varmt, og er usikker på om jeg har gjort noe galt? Eller om det skal være sånn? Kom gjerne med spørsmål og tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre dette! Endret 25. februar 2008 av canavasman Lenke til kommentar
denzow Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 60 grader går greit, men helst ikke over Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 60 grader går greit, men helst ikke over Problemet er at jeg vil at den skal være kjøligere, og blir litt sjalu når jeg ser hastigheter helt opp i 3.8Ghz, da med G0 stepping. Jeg har B3 stepping men må da vel gå an å få prosessoren opp i 3,2 - 3,4 ghz der CPU ligger på 50°- 55°C full load? Noe må jo kunne gjøres for å få temperaturen ned? Problemet er at jeg vet ikke hvordan Men satser på at det er noen her inne som kan hjelpe meg med Voltjusteringer osv. Lenke til kommentar
smy Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hadde en b3 selv før jeg bytt den ut med en g0 b3 min vil ikke mer 3.0ghz og g0 gjøre 3.7ghz på luft hehe 3.2ghz skal nok går,selvom der ikke noen fasit til dette.Kunne prøv og teste. Endret 25. februar 2008 av smy Lenke til kommentar
anordne Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor kjører du ikke 9x333? Har du prøvd det ? Skulle også være mulig å kjøre med speedstep på den hastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå