Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vet noen hvordan jeg kan legge til en ekstra disk inn i et raid 5 oppsett. er 3 disker i raid oppsettet men trenger 1 til pga liten plass. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Uten at jeg kan si det for sikkert så tror jeg ikke du kan gjøre dette... I R5 så er paritetsdataene fordelt jevnt over alle diskene. Noe som gjør at å bare putte inn en ny disk ikke er mulig. Det er mulig det fins programvare eller funksjoner i raid-kontrollerne som lar deg putte inn en ekstra og migrere om all data. Dette vill da sannsynligvis ta noe inni gampen lang tid. -C- Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det er avhengig av raid-controlleren, sjekk dokumentasjon på nettet. Noen RAID-Controllere kan legge til en eller flere disker til disk-arryet og synkronisere, med andre må starte på nytt. Merk at selv om du skulle kunne legge til en ny disk, vil du ikke kunne utvide størrelsen på diskene i windows uten bruk av programvare (partitionmagic e.l.). Lenke til kommentar
cdr Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det skal være fult mulig å både fjerne og legge til disker, så lenge det er ledige porter på kontrollerkortet - eller på HK'et, i tilfellet du kjører software. Greieste måten å finne dette ut, er ved å bruke internett/manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå