toazty Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) kikke litt på asus p5k kortene... men så har jeg lest litt og sett at mange anbefaler x38 kort.. som dette HK kan det brukes ddr2 ram i på disse kortene? ska kjøpe meg en Q9450 i samme slengen, har et 8800GT kort fra før.. og jeg har kanskje tenkt meg å lære meg om klokking av PC-er snart.. så hadde kanskje vært greit med en klokke vennlig pc.. tar immot all hjelp jeg kan få Endret 25. februar 2008 av toazty Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kortet støtter kun DDR3. Det står jo også i linken du har lagt ved, så det kunne du sett selv. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 men nå som jeg ikke er noe geni innen denne data verden så tenkte jeg kanskje at ddr2 muligens funket på alle ddr3 kompatible HK , siden noen HK kjører begge deler... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 DDR2 og 3 går ikke om hverandre. Du har forstått riktig; at noen hovedkort tar begge deler - det krever da at de har 2 forskjellige RAM-slots, 1/2 for DDR2 og 1/2 for DDR3. Kortet du linker til har kun for DDR3. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 åhh.... ok... er vel litt greit med minst 2 slott til ram og helst 4 .. så da blir det et ddr3 eller ddr2 kort... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 men det er jo støtte for SDRAM på det kortet... ? står i alle fall det ddr3 og SDram.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Både DDR2 og DDR3 er SDRAM. http://en.wikipedia.org/wiki/SDRAM Lenke til kommentar
toazty Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 åhhh.... husker bare fra mine tidliger pc at sd-ram som skulle i dem, det var før ddr2 osv kom på markedet.. men takk fr linken på wiki.. fikk jeg lært noe nytt i dag også Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ser ut som det finnes et akkurat lignende hovedkort, bare at det støtter ddr2 i stedet for ddr3. Det heter Asus P5E i stedet for Asus P5E3. Ser også på hovedkort, og det så veldig bra ut:) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 nice... store prisforkjeller på det kortet må jeg si.. ser ut som et ok kort.. og det er i x38 serien, tror nesten jeg skal kjøpe det.. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 nice... store prisforkjeller på det kortet må jeg si.. ser ut som et ok kort.. og det er i x38 serien, tror nesten jeg skal kjøpe det.. Hadde jeg skulle kjøpt et hovedkort i dag hadde det blitt det der:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå