Gå til innhold

Ny gaming pc. Hvordan ser oppsettet ut? Maks 10000kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Konfigurerte Komplett`s Din Side PC Februar. Tok vekk skjerm og OS siden jeg allerede har det. Har ikke kjøpt ny pc på 5 år, så jeg har noen spørsmål :D

Oppsettet:

Kabinett: Cooler Master Mystique 631, Sort

Jeg vil være litt fremtidsrettet med tanke på strømforsyning, derfor er vel kanskje Corsair 750W beste valget. Vil også kunne dra 2 gode skjermkort i SLI.

Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Strømforsyning 2: Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

Veldig usikker på hovedkortet, men et av disse tenkte jeg:

Hovedkort 1: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

Hovedkort 2: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Psu: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

harddisk 1: Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2

harddisk 2: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Skjermkort: XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI,8-layer black PCB

Cd/dvd: Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

- Pcen skal både brukes mest til spill, men også bilderedigering, derfor har jeg valgt en quadcore prosessor.

- Jeg har ikke tenkt å bygge pcen selv, så derfor er mine tilgjenelige komponenter på denne listen : http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10309

Men jeg er åpen for andre ferdigbygget pcer. Men jeg vil ligge rundt 10 000.

Prisen kom på : kr 9.300 +frakt

Takker på forhånd :D

Endret av Thogn83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke du skal trenge noe særlig mer enn 500W egentlig. har et 3870x2, og det ruller fint med 500W fra mist.

når det gjelder cpu bør du velge e8400 eller q9xxx. avogtil bedre med flere mhz enn flere kjerner, ihvertfall i spill foreløpig.

Og skjermen din, er den også 5 år gammel? da er det kanskje på tide å bytte ut den og. dessverre er det altfor mange som har tipptopp hardware og en skjerm som suger, blir sjelden noen bra opplevelse av sånt

Og velger du ati 3870 istedetfor 8800gt kan du kose deg med et hovedkort signert Intel istedetfor buggy hovedkort fra nvidia. de har ikke laget noe bra siden nforce4... Crossfire fra ati har begynt å bli brukbart. Og i tillegg har 3870 utblåsning av varm luft bak, istedetfor idiotiske løsninga til 8800gt

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på Q9300 og Q6600?

tror ikke du skal trenge noe særlig mer enn 500W egentlig. har et 3870x2, og det ruller fint med 500W fra mist.

når det gjelder cpu bør du velge e8400 eller q9xxx. avogtil bedre med flere mhz enn flere kjerner, ihvertfall i spill foreløpig.

Og skjermen din, er den også 5 år gammel? da er det kanskje på tide å bytte ut den og. dessverre er det altfor mange som har tipptopp hardware og en skjerm som suger, blir sjelden noen bra opplevelse av sånt

Og velger du ati 3870 istedetfor 8800gt kan du kose deg med et hovedkort signert Intel istedetfor buggy hovedkort fra nvidia. de har ikke laget noe bra siden nforce4... Crossfire fra ati har begynt å bli brukbart. Og i tillegg har 3870 utblåsning av varm luft bak, istedetfor idiotiske løsninga til 8800gt

Jeg har planer om å kjøre SLI i fremtiden. Kanskje også med bedre kort enn 8800GT. Jeg har en Samsung 226BW skjerm så den holder fint. Hmm, nå ble jeg veldig usikker. Jeg går lengre og lengre bort fra komplett`s pc bygger. Kanskje jeg heller skal bygge pcen selv.

Jeg har også tenkt å overklokke både skjermkorter og psu. Da får jeg flere Mhz på quadCore prosessoren. Har hørt at Q6600 er ganske god til overklokking.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt å overklokke både skjermkorter og psu. Da får jeg flere Mhz på quadCore prosessoren. Har hørt at Q6600 er ganske god til overklokking.

jeg er i samme situasjonen som deg! tenkt å være litt fremtidig rettet og har en SLI hovedkort med en middelsgrafikkort nå og heller oppgraderer i framtida hvis behov skulle melde seg.....

er det bra ide tror? er ganske noob når det gjelder datautvikling i det siste.....

Lenke til kommentar

nå har det seg sånn at de fleste nforce hovedkort ikke er særlig fremtidsrettet fordi de ikke støtter de nye 45nm cpuene fra intel. de støtter muligens sli ja, men bytte cpu er uaktuelt, samtidig som de er buggy som faen og er vanskelige å overklokke q6600serien på... bare en advarsel. Leser man poster her på forumet er nforce og q6600 hovedårsak til mye frustrasjon.

Og; det er mulig å satse på ati, de støtter crossfire, ganske likt som sli. og da slipper man irriterende nvidia hovedkort! P35/X38 er utrolig bra chipset fra Intel, som ikke har det store varmeproblemet som nforce 650/680/750/780

Lenke til kommentar
nå har det seg sånn at de fleste nforce hovedkort ikke er særlig fremtidsrettet fordi de ikke støtter de nye 45nm cpuene fra intel. de støtter muligens sli ja, men bytte cpu er uaktuelt, samtidig som de er buggy som faen og er vanskelige å overklokke q6600serien på... bare en advarsel. Leser man poster her på forumet er nforce og q6600 hovedårsak til mye frustrasjon.

Og; det er mulig å satse på ati, de støtter crossfire, ganske likt som sli. og da slipper man irriterende nvidia hovedkort! P35/X38 er utrolig bra chipset fra Intel, som ikke har det store varmeproblemet som nforce 650/680/750/780

hmm....nå ble jeg veldig usikker!! Nå er det ikke hovedkortet som er det dyreste å skifte på en pc, men det hadde vært greit med 45nm støtte ja. Det virker ut som du har 100 ganger mer peiling på pc enn meg.

Kunne du satt opp et forslag til meg på en pc til maks 10000kr? :D

Skal bruke pcen både til spilling og photoshop så da er sikkert quadcore det beste valget.

Lenke til kommentar

et noob spm..hva er crossfire? er det noe ala SLI eller?

Lenke til kommentar

Hahaha den finn.no annonsa fra sunsurfer var helt latterlig :D

"Du sparer mange tusen kroner i forskjell til å handle dette i en butikk idag. Du får ikke denne maskinen for under 13.000 idag!!!!"

Er rimelig sikker på at du får nesten 3 av samme maskin til den prisen om du bygger sjøl... om ikkje 4 :p

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar

Ellers så kan du jo bare bestille delene og sende dem 1 mail,om dem kan bygge den for deg.

Jeg gjorde det med Netshop og fikk svar tilbake "Om du ønsker andre produkter enn de som er tilgjengelige i byggeren lar det seg gjøre.Du kan jo i grunn sette opp en bestilling med de komponentene du ønsker,og få teknikere til å bygge pcn for deg For å få lagt til produksjon må du ringe oss 22803030

Prisen for produksjon med inst av windows er 370,-+

Så muligheten er sikkert på komplett å

Pluss att du får Garanti på hele pcn,slipper feilsøk på deler som du har satt sammen selv

Lykke til

Endret av MuertE-NAS
Lenke til kommentar
Ellers så kan du jo bare bestille delene og sende dem 1 mail,om dem kan bygge den for deg.

Jeg gjorde det med Netshop og fikk svar tilbake "Om du ønsker andre produkter enn de som er tilgjengelige i byggeren lar det seg gjøre.Du kan jo i grunn sette opp en bestilling med de komponentene du ønsker,og få teknikere til å bygge pcn for deg For å få lagt til produksjon må du ringe oss 22803030

Prisen for produksjon med inst av windows er 370,-+

Så muligheten er sikkert på komplett å

Pluss att du får Garanti på hele pcn,slipper feilsøk på deler som du har satt sammen selv

Lykke til

Takker for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Et innlegg som i ettertid ble fullstendig sensurert av brukeren selv, samt innlegg som besvarte eller kommenterte dette innlegget, er fjernet.

Til generell informasjon vil jeg minner om at å lenke til egne annonser og forsøk på snikannonsering med egne annonser bryter med vår gode venn retningslinjene, og at det ikke er lov til å redigere/fjerne sine egne innlegg slik at dette ødelegger sammenhengen i tråder (mer info om dette her).

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Hvor har du fått det fra at nforce kort ikke støtter 45mn CPU? 750i og 780i støtter disse, og mange klokker som bare det med 780i. Greit nok at de utvikler mye varme, men nå må du ikke gå helt bananas her. "nå har det seg sånn at de fleste nforce hovedkort ikke er særlig fremtidsrettet fordi de ikke støtter de nye 45nm cpuene fra intel", hva mener du med dette? De fleste...du mener 680/650i og nedover mao?

Lenke til kommentar

OK. Nå har jeg laget et nytt oppsett på netshop. Mindre Ram, mindre hardiskplass. Men SLI 8800GT :D Eller er det bedre med et annet bedre skjerkort ikke i SLI? Hvis Gigabyte GA-750SLI støtter intel 45nm er så er vel dette et greit kort. Ikke inne akkurat nå, men sikkert på vei.

1 stk. Antec Performance One P180 Sort ATX miditower u/PSU (På lager 1)

1 stk. MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 20+)

1 stk. Gigabyte GA-750SLI-DS4 nForce-750i SLI DDR2, 2xPCI-Ex(2.0) 16, Socket 775 (Ubekreftet 26.02.2008)

1 stk. Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (På lager 20)

1 stk. Mushkin DDR2 2048MB enhanced Memory EM2-6400 2x1024MB 800MHz. (5-5-5-15) (På lager 20+)

1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 100+)

1 stk. FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 RD 400MHz, CC 610MHz, MC 1820MHz (På lager 100+)

1 stk. FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 RD 400MHz, CC 610MHz, MC 1820MHz (På lager 100+)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 20+)

Pris: 9 938 med montering

Lenke til kommentar
Ser bra ut. Forslag til forbedringer:

Antec p182 fremfor 180 (bedre cabelmanagement)

Skal du klokke bør du gå for en 3.parts kjøler til CPU.

Ville selv gått for 4gb med billigminne pc6400+.

Takk

Da går jeg får Antec p182 kabinett. Bedre kjølere skal jeg kjøpe etterhvert.

Men det hovedkortet som jeg har valgt har de ikke inne nå. Kan jeg forvente at det kommer inn når det står: (Ubekreftet 26.02.2008)

Har veldig lyst å bestille i morgen, og hvis netshop lar meg velge et annet hovedkort enn på databygger listen så kjøper jeg heller et annet så slipper jeg å vente. Noen som kan anbefale et hovedkort fra denne liste som støttet SLI og intel 45nm? Ca 1000 kr.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...20775&a=vis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...