Upsaker Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Lenge sia sist nå. Var på håndballkamp istad, og ble rimelig fornøyd med noen av bildene og ikke minst etterbehandlingen. Hva mener dere? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg vet ikke hvor du startet, men etterbehandlingen kan ha godt av et par grep til. Bildet kan godt gjøres litt lysere, og jeg tror ikke hvitbalansen er helt rett. Det ser litt for gult ut tror jeg, ut ifra hudfargene og de hvite plakatene i bakgrunnen som ikke ser hvite ut. Ellers et bra actionbilde. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er uenig med pederk angående hvitbalansen, synes det så ut som det stemmer bra. Men her er det en god del støy som ødelegger litt. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Tror ikke hvitbalansen er så feil, målte den på den hvite profilhuset-logoen, men det kan være at lyset ikke var likt der plakaten bak er. Ser selvsagt støyen, men syns ikke det gjør noe i og med at bildet er såpass skarpt og actionfylt. Uansett, takk for kommentarer. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tror ikke hvitbalansen er så feil, målte den på den hvite profilhuset-logoen, men det kan være at lyset ikke var likt der plakaten bak er.Den var ikke helt på utur synes jeg... Må også huske på at hudfarger etc. påvirkes av omgivelsene, så med så mye grønt rundt, vil også hudfarger få et lite grønnskjær, som ofte blir tydeligere på bilde, men det ser ikke ut til å være tilfelle her. Jeg prøvde med hvit-pipette på t-skjorten til funksjonæren i bakgrunnen (antar han har vasket skjorten sin så den er Blenda-hvit ;-), og resultatet var egentlig bare litt lysere bilde. Jeg likte forandringen, men den var marginal. Hudfargen ser OK ut etter min mening... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Mulig det er bedre å måle der, men t-skjorta hans var lyseblå Endret 25. februar 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Bra bilde Jurgis! Mye action i bildet, fine farger og god skarphet. Støyen kan du fjerne med Neat Image som fungerer utrolig bra. Her er Gissan's gode tutorial. Jan Henrik Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Takk, men Neat Image finnes ikke til mac Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Takk, men Neat Image finnes ikke til mac Jo, som plugin til PS. Men det koster... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå