Gå til innhold

Low-end OC-konkurranse på HW.no

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Det er ikke en konkurranse om å få lavest score, som noen visse brukere først trodde det var :p

Så til poenget: Der har sikkert lagt merke til DDKs infotråd om 8400GS OC konkurransen på xtremesystems, men da den går ut mot slutten av Februar tenkte vi såpass langt at vi skulle utlyse en low-end OC konkurranse på HW.no

Som DDK sa, dette gjør at de med ikke så stor lommebok til å også delta, da et 8400GS kort koster ett sted rundt 3-400kr. Så hvis du har drømt om å delta i en OC konkurranse men aldri hatt råd, så er tiden inne nå ;)

Reglene er enkle:

1. Avslutning for konkurransen er ikke fastsatt enda.
  2. Kortet det er snakk om er 8400GS.
  3. Det blir egne klasser for single-, dual- og quadcore CPUer.
  4. Dette går igjen inn i tre klasser: luft, vann og ekstrem på skjermkortene.
  5. CPU kjøling er "anything goes"
  6. Du kan bruke hvilken CPU du vil.
  7. Du kan kun endre på LOD med tanke på visuell kvalitet.
  8. Til og starte med blir det snakk om 3dmark2001SE og 3dmark2003.

Premier:

Det er ikke fastsatt noen premier enda, men vi skal prøve og få tak i noe spennende stjæsj :wee:

Lister over scores vil bli satt opp etterhvert som det flyter inn

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forskjellige klasser for alle kort ;)

Skal prøv å få oppdatert senere i kveld, litt opptatt med casemoden nå.

Men, vi har besluttet at vi skal ta med low-end kortene av tidlige serier også, dvs opp til 6600 i 6*00 serien, opp til 7900GS (utenom 7800GT*) i 7*00 serien ;) ATI kort kommer også med, for de som ønsker det. Må bare finne ut hvilke kort vi skal ta med.

Lenke til kommentar
Er forskjellige klasser for alle kort ;)

Skal prøv å få oppdatert senere i kveld, litt opptatt med casemoden nå.

Men, vi har besluttet at vi skal ta med low-end kortene av tidlige serier også, dvs opp til 6600 i 6*00 serien, opp til 7900GS (utenom 7800GT*) i 7*00 serien ;) ATI kort kommer også med, for de som ønsker det. Må bare finne ut hvilke kort vi skal ta med.

Hvis 6800xt er lowend er jeg med. 8/4 pipelines er hvertfall ikke highend, men opp til deg å trekke linja.

Har et x550 i pcen atm også.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at det ikke er så mange som har 8400GS enda. Men, så billig som det er, så har vi betsemt at vi holder oss til ett kort. 8400GS er tingen :D

Og til dere som vurderer og kjøpe: Jeg lover deg, du kommer til å få mye morro og erfaring utav det :D

Lenke til kommentar

Har eit score på 9134 i 3dmark03 :)

Det var med E8400 @ 4,4

810/2052/529 på GPU. Alt var luft kjølt, CPU med Thermalright extreme og GPU stock.

Maximus Forumla kortet mitt klikka etter at eg trakk på reset cmos knappn på i/o panelet... For håpe at eg får fiksa det ellers så blir det rma på det.

Enig med Wheelman, har aldri hatt det så kjekt med et grafikkort før! Anbefala alle kjøpe eit slik kort, Skikkeleg kjekt å klokke det :D

BTW det kortet eg har er Asus med 256 mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...