Leeroymonster Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Når jeg legger rattet over 100% kommer det en helt forferdelig skrikelyd fra bilen. Hva er det som er galt? Er det noe med servo'n, og bør det fikses? Kjører en Golf II 90 mod. Endret 25. mars 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Stram servoreima eller ungå fullt rattutslag. (Forbehold om å ikke ha peil på Golf!) Lenke til kommentar
citronen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Bilen sier klart og tydelig fra at du gjør noe den ikke liker. Hva gjør du? Slutter med det? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Når du ratter helt over til en side vil servopumpa jobbe tyngre. Hvis reima da er litt slakk eller slitt vil det fort bli hyling grunnet motgangen som reima møter. Som nevnt over, så kan du sjekke om reima er slakk og eventuelt stramme den eller bytte reima hvis den er utslitt. Det er nok ingenting galt med pumpa, tannstanga eller andre deler av servo'en på bilen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Sjekk over reima først. Er vel mest sansynlig at det er den.. VW caravelle kan lage ulyd ved full sving uansett. Jeg har bytta pumper, rør, tannstang og alt som har noe med servostyringen og gjøre. Noen biler vil bare ikke holde kjeft. Alt gikk på garanti og jeg bytta ALT 2 ganger. Kravet var at det skulle bli helt stille, men det ble det ikke... Det ble heller værre... rart det der.. Det kan jo hende din har blitt sånn helt plutslig ut av ingenting kanskje... Det er jo samme merke Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Golfen(1993) liker eller ikke full sving, selv med ny reim blir det ulyd, men det beveger man rattet noen få cm andre veien slutter det. Endret 25. februar 2008 av trra Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Problemet er at du har fullt styreutslag og tannstanga ikke kan gå lenger. Likevel vil servopumpa fortsette å pumpe væske/olje rundt i systemet for å hjelpe deg å svinge videre. Da dette ikke går jobber pumpa tungt og det kan komme en skrikende lyd, selv om reima ikke er slakk. Hvis du dreier rattet en liten centimeter tilbake så slipper du lyden... Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg for min del legger jo aldri helt over lenger, og unngår derfor lyden. Men jeg lånte bort bilen min her en dag, og det var nesten så jeg gråt når det skreik og hyla som et lite helvete. Hvordan sjekker jeg reima? Hvor sitter den? Har ikke sånn veldig peiling på bil egentlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå