Vallhall Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Har en slik Abrahamsen usb dac noe for seg hvis man har et slikt lydkort i PCn med innebygd hodetelefon forsterker? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=484599 Lenke til kommentar
makila Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Når Abrahamsen DAC'en er koblet til PC'n via USB vil den jo virke som et lydkort, altså en erstatning til lydkortet du har der fra før. Videre må den kobles på en forsterker. Du får neppe koblet DAC'en til forsterkerdelen av lydkortet du linker til. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Når Abrahamsen DAC'en er koblet til PC'n via USB vil den jo virke som et lydkort, altså en erstatning til lydkortet du har der fra før. Videre må den kobles på en forsterker. Du får neppe koblet DAC'en til forsterkerdelen av lydkortet du linker til. Takker for svar Det er vel dac på lydkortet også?. Dette kortet får ihvertfall svært mye skryt for å drive hodetelefoner av høy klasse Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Stax SR-202 med SRM-212 driver/forsterker. Stax er elektrostater, og må bare oppleves. Hva er forskjellen, fordelen eller ulempen med slike hodetelefoner sett i sammenheng med de vanlige typene? Leste litt rundt det og fikk vite at disse krever spesielle forsterkere for å fungere, men har ennå ikke funnet ut om ytelsene. Stax SR-202 ser jo vanvittig barsk ut, nesten litt utenomjordisk. Jeg kan ikke se noen ulemper bortsett fra at man trenger en egen driver/forsterker til dem. SR-202 er ikke langt unna det billigste settet man får fra Stax, men de spiller fortsatt himmelsk i forhold til alt annet jeg har hørt. De fleste som har hørt dem vil være enig i at "utenomjordisk" er en god beskrivelse når man ser det i forhold til konvensjonelle headset. Om det skal være noe ankepunkt, så må det være lydtrykk. Man vil ikke få trykket som feks Koss Porta-Pro kan levere, men på en annen side så er det bare grøt. Her får man korrekt gjengivelse av lyden, og dypbass er det ingen mangel på. Man får den bare ikke i ekstrem overflod slik som man kan med andre løsninger. For en lytter, vil jeg påstå at Stax er det beste valget. De må, som sagt, oppleves. Det er noe helt spesielt med gode elektrostater rett på øret. Lenke til kommentar
makila Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Når Abrahamsen DAC'en er koblet til PC'n via USB vil den jo virke som et lydkort, altså en erstatning til lydkortet du har der fra før. Videre må den kobles på en forsterker. Du får neppe koblet DAC'en til forsterkerdelen av lydkortet du linker til. Takker for svar Det er vel dac på lydkortet også?. Dette kortet får ihvertfall svært mye skryt for å drive hodetelefoner av høy klasse Joda, det er en DAC i lydkortet også. Men om du vil koble hodetelefonene dine på asus kortet vil du også måtte bruke lydkortets DAC. Du vil ikke kunne koble inn Abrahamsen DAC'n som et komponent i systemet, om du skjønner hva jeg mener. Ja, Asus kortet skal være veldig brukbart det. Er et rimelig alternativ til dyrere oppsett med DAC og AMP i hvert fall. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Da sitter man på jobben og er endelig i mål for i år ifølge lommeboken.. Minipc->musiland monitor 01usd(usb->spdif)->gamma 2(dac med 24/192 muligheter)->Little dot 1+ (amp, som nok skal byttes med noe solidstate amp neste år)->Denon D7000 (som ikke skal byttes ut ) Alt i flac, og da er bare å føre bilag og nyte musikk. Lenke til kommentar
makila Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Høres ut som du har en svært behagelig arbeidsplass akkurat nå. Gratulerer! Spørsmål: Noen som har tips til noen gode referanse album? Altså noe som virkelig fremhever potensialet i hodetelefonene. Skaffet meg nylig "Kari Bremnes - Over en by", ordentlig god innspilling. Er kanskje ikke akkurat min musikksmak, men helt klart noe musikk jeg kan sitte å slappe av til. Blir bare mer og mer glad i HD650 min! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Mariuslk: Prøv "Nils Lofgren - Acoustics Live" eller "Jan Garbarek - Visible World" (: Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Live versjonen av Eagels 'Hotel California' fra albumet 'Hell Freezes Over' er også en meget god testsang. Blant annet Per Abrahamsen bruker denne sangen som referanse. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 ALT høres bra ut på Nils Lofgrens Acoustic Live. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Noen som har forslag til greie headphone stands for oppbevaring når de ikke er på hodet? Billig og bra tenkt litt på woo's og de komme rpå usd 42,-, så det er vel der budsjettet ligger +-8 dollar. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) http://www.wooaudio.com/products/wahps.html Kjempegode headphone stands , og kjempegode våpen om det skulle bli nødvendi :!: eneste er vel at de kansje kan bli litt glatte under så om du setter de på enden av pulten eller lignende er det en sjangse for de ganske lett kan skli av dersom headphonen som hviler på de får et lite lapp i ledningen eller lignende ellers er det en del på headfi jeg har sett bruke slike http://cgi.ebay.com/NWT-BANANA-TREE-STAND-FRUIT-hanger-CHROME-FREE-US-SHIP_W0QQitemZ300352677917QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item45ee6a281d Endret 28. mars 2010 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvor mye koster frakt fra Woo Audio? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Den i aluminium fra Woo audio var fin; men jeg ville gjerne hatt en variant uten logo. Fins det? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei Har lånt en Graham slee Solo hodetelefon forsterker med PSU1, og lurer på hvordan man kobler denne sammen med min receiver, hvilken innganger skal jeg bruke på min Onkyo 905? Takk på forhånd Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Fikk mine Beyerdynamic DT-770 pro 32 ohm for noen dager siden, og er egentlig veldig fornøyd med dem. De spiller mer enn høyt nok fra lydkortet i pcen (creative x-fi xtrememusic), men jeg skulle gjerne prøvd ut med noen form for DAC og muligens en egen forsterker? Noen som har noen hotte tips her? Synes egentlig hodetelefonene var dyre nok i seg selv, så dette bør ikke koste altfor mye. Kan ikke si jeg finner veldig mye av dette i norske butikker, men jeg vil gjerne bestille fra norsk nettbutikk mtp. blant annet angrerett. Er med andre ord ikke helt sikker på hva jeg trenger, men vil gjerne ha god lyd ut av pcen. SPDIF og/eller usb inngang må vel være riktig tilkoblingsmåte. Lenke til kommentar
makila Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Mest sannsynlig trenger du ingen forsterker til DT-770'ene dine. Spesielt 32 ohm versjonen er jo relativt lettdrevene, så det haster absolutt ikke med å kjøpe noen forsterker. Du kan eventuelt prøve deg med en forsterker senere, når du føler for en oppgradering. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hva med den nye abrahamsen DAC-en? Koster vel 1400, ligger link lenger bak. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hva med den nye abrahamsen DAC-en? Koster vel 1400, ligger link lenger bak. Antar at du mener denne? http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/loskomponent/spiller-annet/ABRADAC/abrahamsen-d-a-konverterer?Selected=Specifications Jeg har sett på den, og den virker jo interessant til prisen. Jeg har ikke klart å finne noe som helst info om den, har den kun usb-inngang og hva slags utganger har den? Med tanke på støtte på tvers av operativsystemer (tenker på linux) så er kanskje også SPDIF greiere enn usb(?). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Den ja. Tror den har USB - inn og 6.5 mm Jack og kanskje RCA ut. Er ikke serlig begeistret for USB only selv, så SPDIF burde være greiere. Men da må du ha en annen DAC. Kanskje denne?. Denne komboen er også god til prisen, men da får du også med amp som burde være unødvendig med 32 Ohms versionen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå