Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Ser det er lønnsomt å være student:)

Jeg bruker mye tid foran dataskjermen og hører mye musikk, da kunne det være greit å få oppleve litt ordentlig godlyd. ;)

Fint å se at det fins flere som vet å prioritere riktig! :w00t::tease:

Det er sannelig ikke en grei kombinasjon å være student og "hodetelefonofil".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mye value for money i head-fi i forhold til hifi da, så vil nok påstå at studenter som er glad i musikk kommer veldig langt på tross av studenttilværelse dersom prioriteringen er "riktig". Ofte er vel ikke bosituasjon tilstede for å dra`n helt ut på vanlige systemer heller så go 4 broke dere som studerer.

Spillelister på øra mens en leser bør dog tilpasses så en får med seg noe. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med påstanden om at det er enkel prioritering.

Endel studenter drikker seg drita ifra torsdag til lørdag hver uke, og om man heller velger å klare seg med 3-4 øl, har man allerede der spart endel penger.

Jeg hadde ikke noen større problemer med å bruke 20-30k i året på teknisk utstyr som student, men jobbet da litt på sommeren.

Poenget er at om man ønsker god lyd, så da tar man seg råd til dette, om så på bekostning av andre ting. Jeg for en velger å tro det er en fornuftig investering.

Lenke til kommentar

Ser det er lønnsomt å være student:)

Jeg bruker mye tid foran dataskjermen og hører mye musikk, da kunne det være greit å få oppleve litt ordentlig godlyd. ;)

Fint å se at det fins flere som vet å prioritere riktig! :w00t::tease:

Det er sannelig ikke en grei kombinasjon å være student og "hodetelefonofil".

Hehehe, jeg skrev vel også tidligere i tråden at jeg følte meg litt gal. ;)

Neida, men det utstyret jeg har nå burde holde i noen år. I hvertfall til jeg er ferdig jurist. :)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

K701 + dac og forsterker er ikke i nærheten av å nå opp til høyttaler-oppsettet mitt - men god lyd er det uansett.

Det er noe unikt med en heftig single-ended rørforsterker og horn-høyttalere. Det er synd at jeg ikke bruker høyttalerne mer; men det bare blir sånn, på et vis. Litt fordi jeg ikke vil forstyrre de andre i huset, og litt fordi det føles litt galt å bruke den flotte rørforsterkeren når jeg egentlig bare trenger bakgrunnsmusikk uten at jeg har overskudd til å nyte det slik den fortjener.

Lenke til kommentar

Litt småsur akkurat nå, dac'en min sitter fasti tollen på gardermoen.

Greit med mva og tollgebyr, men behøver det gå så jævlig treigt bare fordi de må sende ut brev med forespørsel om verdi/fødselsnummer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vurderte den og fikk den anbefalt når jeg var på utkikk etter forsterker til mine K701. Valget falt på canamp i stedet, både pga pris og fordi canamp+k701 er en veldig vanlig kombo, så jeg var på en måte sikra et godt resultat. :)

Lenke til kommentar

Stax SR-202 med SRM-212 driver/forsterker. Stax er elektrostater, og må bare oppleves.

Hva er forskjellen, fordelen eller ulempen med slike hodetelefoner sett i sammenheng med de vanlige typene?

Leste litt rundt det og fikk vite at disse krever spesielle forsterkere for å fungere, men har ennå ikke funnet ut om ytelsene. Stax SR-202 ser jo vanvittig barsk ut, nesten litt utenomjordisk.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Ser at noen har foreslått Goldring DR50 ett sted i denne tråden, jeg har disse hodetelefonene i tillegg til en samling Sennheiser px100 med ødelagte kabler og et par som fortsatt funker. Det jeg lurer på er om Goldring DR50 noen gang kommer til å gi mer bass, har brukt dem i kanskje 50 timer nå uten at lydbildet har forandret seg nevneverdig. px100 gir meg mye mer basslyd enn DR50, må jeg ty til equalizer for å få litt futt i bassen på DR50?

Lenke til kommentar

Ny DAC på vei fra Abrahamsen:

post-26550-1269473250,1962_thumb.jpg

Det ser ut til at prisen ender på rundt 1700,-, så denne kan fort bli et kurant alternativ for de som ønsker en rimelig DAC.

Dette forumet, spesielt denne tråden - sammen med head-fi - har vært av stor hjelp til å finne komponentene jeg nå bruker. Jeg vil rette en spesiell takk til miCro for en del fornuftige innlegg om gjeldende tema.

Vi ses!

Hyggelig å høre tråden har vært til inspirasjon. :)

Lenke til kommentar

Den (Abrahamsen-DAC-en) ser spennende ut, spesielt da jeg er på utkikk etter en (USB-)DAC selv. Har så langt hatt i kikkerten Cambridge DacMagic og MF V-DAC, og sett litt på Abrahamsens V6, men sistnevnte syns jeg ble litt for dyr (!), så denne nye kan fort bli en konkurrent for sånne som meg som ønsker å kjøpe fra norsk butikk.

Foreligger det en slippdato for den DAC-en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...