miCro Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) 600-800 USD, prisene fluktuerer litt. Har sett de nede i 600, men det er en liten stund siden. Takker for svar Er de prisene med frakt å toll?. Sitter forøvrig å hører på Van Buuren på youtube med D5000 right now De prisene er nok uten frakt, tollgebyr og moms. De rimeligste jeg fant på ebay akkurat nå lå på 799$, så inkludert alle kostnader vil de ende opp på rundt 6000 importert til Norge. Du hører på trance med youtube som kilde med hodetelefoner til 5k? Jaha ja. @SLIguy Gratulerer med D7000! Endret 15. mars 2010 av miCro Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Takk for alle gratulasjoner. Har lyttet på musikk i flere timer idag og har til og med testet hodetelefonen med ipod. Selv koblet til ipod uten ekstern forsterker låt musikken overraskende godt, så jeg trakk litt på smilebåndet da jeg startet musikken, for så god lyd har jeg aldri hørt fra en mp3-spiller før. D7000 er en 25ohm hodetelefon som derfor forholdsvis lett lar seg drive. Selve hodetelefonen er veldig elegant og ser ut som et smykke, et dyrt smykke. Det er ikke til å ta feil av at dette er Denon's flaggskip. Endret 15. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 600-800 USD, prisene fluktuerer litt. Har sett de nede i 600, men det er en liten stund siden. Takker for svar Er de prisene med frakt å toll?. Sitter forøvrig å hører på Van Buuren på youtube med D5000 right now De prisene er nok uten frakt, tollgebyr og moms. De rimeligste jeg fant på ebay akkurat nå lå på 799$, så inkludert alle kostnader vil de ende opp på rundt 6000 importert til Norge. Du hører på trance med youtube som kilde med hodetelefoner til 5k? Jaha ja. @SLIguy Gratulerer med D7000! Takk igjen for svar Nå har det seg at jeg er helt fersk og såkalt nooob på hodetelefonfronten. Da jeg i mange har har hatt og har hjemmekino som hobby, er det grunnet mitt nåværende boligforhold som gjør at jeg må gå til anskaffelse av hodetelefoner, for at ikke husverten skal føle "jordskjelv" når jeg spiller. Jeg har gode høytalere og ville selvfølgelig ikke ha noe særlig dårligere hodetelefon enn høytalerne mine så derfor endte jeg opp med D5000, men er ikke sikker på å beholde den. Når du så setter spørsmålstegn ved at jeg bruker D5000 til youtube, vil jeg bare si at jeg primært vil ha 1 sett hodetelfoner til alt fra film, TV, musikk(alle typer) og kanskje også litt spilling. Vil gjerne har råd fra deg og andre eksperter her inne på hva jeg bør bruke av forsterker, jeg kan jo legge til at for 14 dager siden hadde jeg aldri hørt om noe som hodetelefon forsterker. Nå bruker jeg min Onkyo 905 surroundforsterker til D5000. Grattis med konge hodetelefon SLIguy Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har fått meg AKG K601, så nå er jeg naturligvis på jakt etter en god forsterker til dem. Noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg sitter med K701 selv og bruker en CanAmp fra ungarske HEED. Jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Heisann, selv søkte jeg lenge etter en hodetelefonforsterker til AKG K701 og etter veldig mye lesing, hovedsakelig på head-fi-org, valgte jeg å kjøpe en Graham Slee Novo-forsterker. Jeg har dessverre ikke noe sammenlikningsgrunnlag da jeg ikke har prøvd noen andre hodetelefonforsterkere, men det fine var (og forhåpentligvis er fremdeles) at den norske forhandleren (stereolab.no) tillot en prøveperiode på én mnd. før jeg måtte betale for forsterkeren (eller returnere den). Lenke til kommentar
Flames Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Noen norske forhandlere? Nei, jeg kjøpte min direkte i fra fabrikk. Veldig hyggelige folk! Du kan sende Alpar Huszti, som jobber for HEED, en mail på [email protected] eller ringe +36209268269. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Heisann, selv søkte jeg lenge etter en hodetelefonforsterker til AKG K701 og etter veldig mye lesing, hovedsakelig på head-fi-org, valgte jeg å kjøpe en Graham Slee Novo-forsterker. Jeg har dessverre ikke noe sammenlikningsgrunnlag da jeg ikke har prøvd noen andre hodetelefonforsterkere, men det fine var (og forhåpentligvis er fremdeles) at den norske forhandleren (stereolab.no) tillot en prøveperiode på én mnd. før jeg måtte betale for forsterkeren (eller returnere den). Hva slags innganger er det på den? Sto ikke så mye på den siden. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) På Novo-en er det (ordinære) RCA-innganger, that's it. Endret 17. mars 2010 av The Silencer Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Takk igjen for svar Nå har det seg at jeg er helt fersk og såkalt nooob på hodetelefonfronten. Da jeg i mange har har hatt og har hjemmekino som hobby, er det grunnet mitt nåværende boligforhold som gjør at jeg må gå til anskaffelse av hodetelefoner, for at ikke husverten skal føle "jordskjelv" når jeg spiller. Jeg har gode høytalere og ville selvfølgelig ikke ha noe særlig dårligere hodetelefon enn høytalerne mine så derfor endte jeg opp med D5000, men er ikke sikker på å beholde den. Når du så setter spørsmålstegn ved at jeg bruker D5000 til youtube, vil jeg bare si at jeg primært vil ha 1 sett hodetelfoner til alt fra film, TV, musikk(alle typer) og kanskje også litt spilling. Vil gjerne har råd fra deg og andre eksperter her inne på hva jeg bør bruke av forsterker, jeg kan jo legge til at for 14 dager siden hadde jeg aldri hørt om noe som hodetelefon forsterker. Nå bruker jeg min Onkyo 905 surroundforsterker til D5000. Grattis med konge hodetelefon SLIguy Hodetelefonutgangen på recievere er sjeldent spesielt bra, lydkvalitetsmessig er det derfor en del å hente på en egen hodetelefonforsterker. Nå er riktignok ikke D5000 blant de meste kresne hodetelefonene når det gjelder forsterker, men de vil aldri låte optimalt dirkete fra en reciever. Det er litt vanskelig å komme med anbefalinger uten å vite hvor mye du ønsker å bruke, men et kurant valg til D5000 er Audio-gd FUN. Forgjengeren som het Audio-gd COMPASS var visst en meget god match til D5000 og det samme skal gjelde for Audio-gd FUN. Det er en kombinert DAC/forsterker, så den kan kobles direkte til PCen din via USB. Den ligger på £285 her, så ferdig importert til Norge vil den ende opp på i underkant av 3500 avhengig av hvor mye de tar for frakt. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 miCro Tusen takk for godt svar Nå har jeg koblet opp PCn min opp mot receiveren via spif kabel,og lurer på om jeg kan bruke denne hodetelfon forsterkeren på receiveren istedenfor, da det er den som er knutepunktet til både PS3, 360,BD spiller, TV decoder og PC. Det blir veldig begrenset hvis jeg bare kan koble hodetelfon forsterkeren til PCn. Jeg vil også tillegge at jeg har fått en HD650 i hus som jeg tester opp mot D5000,så hvis jeg ender opp med begge må jeg nesten ha en forsterker som kan brukes til begge. Takk på forhånd Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Så vidt jeg kan se har recieveren din en optisk utgang, så det skulle være mulig å koble Audio-gd FUN digitalt til recieveren din. Å finne en forsterker som fungerer bra til både D5000 og HD 650 kan være vrient siden HD 650 er veldig glad i rørforsterkere, i sterk motsetning til D5000 som etter hva jeg har lest ikke trives med rør. Hvis du har mulighet til å øke budsjettet finnes det dog flere SS DAC/forsterkere som er kurante til begge klokkene. Meier Audio har mye bra, men jeg tror det kun er Corda Symphony.2 som har optisk inngang. Evt har tidligere nevnte Audio-gd mye bra, men om du skal høyere opp en FUN må du kjøpe DAC og forsterker separat. Lenke til kommentar
kareblak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Hei! Har lest litt rundt her før, men dette blir mitt første innlegg. Har i en periode grublet mye over å skaffe meg et skikkelig hodetelefonoppsett grunnet en sterk lidenskap for musikk og fordelene et slikt oppsett gir ift. kostnad for lydkvalitet og støy for naboenes del. For en tid tilbake gikk jeg til innkjøp av et HD650-sett og en Darkvoice 336SE forsterker. Hadde HD650-ene noen dager før forsterkeren ankom fra den fjerne østen. Mac-en greide å drive dem helt greit, men lyden virket platt, lite presis og hadde et svært lite balansert lydspektrum - spesielt var det en del mellomtone som syntes å være underrepresentert. Darkvoice-en ankom og jeg fikk ryddet plass i en hylle for det som skulle bli mitt nye anlegg. Til å begynne med hadde jeg kun de taiwanske originale rørene som fulgte med forsterkeren. Etter å ha spilt forsterker og øretelefoner litt inn var jeg klar for å virkelig finne forbedringen fra den interne forsterkeren i Mac-en til det nye oppsettet. Hodetelefonene ble riktignok drevet svært mye bedre av Darkvoice-en, lydspekteret ble noe mer balanser - men manglet fortsatt en del pønsj i mellomtonen. Lyden var fortsatt lite presis og jeg hadde fortsatt problemer med å skille lyder og instrumenter fra hverandre på høyt volum. Ikke bra. Jeg har definitivt kunne levd med dette oppsettet, men etter å ha investert så mye blir det for dumt å ikke kunne hente maksimalt ut av komponentene. Jeg er student, og i utgangspunktet har jeg ikke råd, men det ble besluttet å kjøpe en DAC. Etter mye lesing av omtaler, sammenligninger og kompatibilitetstester falt valget tidlig på en Keces DA-151. Da en bruker på dette forumet annonserte utskifting av nevnte komponent sendte jeg en melding og et kjøp ble raskt avtalt. I dag mottok jeg DAC-en og stakk raskt for å plukke opp noen litt gromme RCA-kabler på HiFi-klubben. For et par timer siden var ting ferdig oppmontert. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg i skrivende stund, bokstavlig talt, er helt lamslått av hvor fantastisk lyden plutselig har vokst seg. DAC-en gjorde virkelig en svært stor forskjell, og jeg føler at potensiale i både forsterker og hodetelefoner har blitt hentet fram som en følge. Lyden er svært presis, som man skulle forvente av HD650-ene, og mellomtonen har blitt løftet for å skape et særdeles mye mer balansert lydbilde. DAC-en har også hentet fram detaljene i FLAC-en min og jeg hører nå detaljer som jeg aldri før ante eksisterte. Intet mindre enn fantastisk. Jeg ser også videre potensiale til forbedring i rørene på forsterkeren. Jeg bruker i skrivende stund en RCA JAN 6AS7GT bak og den originale taiwanske foran. Venter på en NOS Sylvania JAN 6SN7GT fra ebay til å sette foran. Lurer også på å bytte ut den bakre med en RCA 6080 etter hvert. Tror det kan bli bra når jeg har funnet en kombinasjon jeg er komfortabel, og enda litt mer, med. Dette forumet, spesielt denne tråden - sammen med head-fi - har vært av stor hjelp til å finne komponentene jeg nå bruker. Jeg vil rette en spesiell takk til miCro for en del fornuftige innlegg om gjeldende tema. Vi ses! Endret 18. mars 2010 av kareblak Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Så vidt jeg kan se har recieveren din en optisk utgang, så det skulle være mulig å koble Audio-gd FUN digitalt til recieveren din. Å finne en forsterker som fungerer bra til både D5000 og HD 650 kan være vrient siden HD 650 er veldig glad i rørforsterkere, i sterk motsetning til D5000 som etter hva jeg har lest ikke trives med rør. Hvis du har mulighet til å øke budsjettet finnes det dog flere SS DAC/forsterkere som er kurante til begge klokkene. Meier Audio har mye bra, men jeg tror det kun er Corda Symphony.2 som har optisk inngang. Evt har tidligere nevnte Audio-gd mye bra, men om du skal høyere opp en FUN må du kjøpe DAC og forsterker separat. Tusen takk for nok et godt å utfyllende svar Var i kontakt med hifi klubben i dag og de skulle sende meg denne for at jeg skulle få prøve http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/argon_ha1-hodetelefon_forforsterker_sort.htm Jeg føler det slik at hverken HD 650 eller D5000 lever opp til sitt potensiale som de etter hva jeg fortår har. Er ikke helt fornøyd med hverken det ene eller andre, syns at Hd650 mangler bass og D5000 har for mye som også farger midt området. Nå det er sagt har jeg ikke noe referanser til andre hodetelefoner da jeg er helt grønn på området, så den eneste referansen jeg har er fronthøytalerne, og de spiller "fletta" av begge hodetelefonene syns jeg, med det er mulig det vil forandre seg når hodetelefonene er innspillt kombinert med egen forsterker. Tror du jeg vil merke noe forskjell fra receiveren til denne Argon forsterkeren? PS: Hifi klubben mente også at jeg måtte spille inn D5000 ganske lenge for at de skulle bli bedre i bassområdet, men vi ble enige om at de skulle sende D7000 som jeg forstår skal være bedre på dette området etter hva jeg har lest meg fram til på nett Endret 18. mars 2010 av Vallhall Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Bassen kommer etterhvert som du spiller inn HD650. Jeg var selv litt skuffet i starten, men da de løsnet opp ble bassen gradvis bedre og bedre. Det var i hvert fall min erfaring. Når man får en fabrikkny hodetelefon, så er membranen ganske stiv og vibrerer ikke optimalt. Etter som du spiller av lyder på dem så vil membranen bli mindre stiv og derfor vibrere bedre, noe som resulterer i bedre lyd. Dersom jeg har forstått riktig, så er det slik det fungerer. Nøyaktig hvor stor forskjell og hvor lang tid det tar å spille inn en hodetelefon varierer visstnok. Men dere får ta det jeg sier med en klype salt, siden jeg selv er ganske grønn. EDIT: Nesten litt komisk å tenke på nå, men for ca 1 måned tilbake ødela jeg mine gamle og billige hodetelefoner (Sennheiser HD202). Jeg skulle i grunn bare ha noe som var like enkelt og greit, men se som det utviklet seg i rekordfart. Det ble både Abrahamsen DAC, Argon forsterker, samt innkjøp av både Sennheiser HD650 og Denon D7000. Ganske heftig får man si... Endret 18. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
gwh Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg er student, og i utgangspunktet har jeg ikke råd, men det ble besluttet å kjøpe en DAC. Etter mye lesing av omtaler, sammenligninger og kompatibilitetstester falt valget tidlig på en Keces DA-151. Da en bruker på dette forumet annonserte utskifting av nevnte komponent sendte jeg en melding og et kjøp ble raskt avtalt. I dag mottok jeg DAC-en og stakk raskt for å plukke opp noen litt gromme RCA-kabler på HiFi-klubben. For et par timer siden var ting ferdig oppmontert. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg i skrivende stund, bokstavlig talt, er helt lamslått av hvor fantastisk lyden plutselig har vokst seg. DAC-en gjorde virkelig en svært stor forskjell, og jeg føler at potensiale i både forsterker og hodetelefoner har blitt hentet fram som en følge. Godt å høre at du ble fornøyd Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Bassen kommer etterhvert som du spiller inn HD650. Jeg var selv litt skuffet i starten, men da de løsnet opp ble bassen gradvis bedre og bedre. Det var i hvert fall min erfaring. Når man får en fabrikkny hodetelefon, så er membranen ganske stiv og vibrerer ikke optimalt. Etter som du spiller av lyder på dem så vil membranen bli mindre stiv og derfor vibrere bedre, noe som resulterer i bedre lyd. Dersom jeg har forstått riktig, så er det slik det fungerer. Nøyaktig hvor stor forskjell og hvor lang tid det tar å spille inn en hodetelefon varierer visstnok. Men dere får ta det jeg sier med en klype salt, siden jeg selv er ganske grønn. EDIT: Nesten litt komisk å tenke på nå, men for ca 1 måned tilbake ødela jeg mine gamle og billige hodetelefoner (Sennheiser HD202). Jeg skulle i grunn bare ha noe som var like enkelt å greit, men se som det utviklet seg i rekordfart. Det ble både Abrahamsen DAC, Argon forsterker, samt innkjøp av både Sennheiser HD650 og Denon D7000. Ganske heftig får man si... Ser det er lønnsomt å være student:) Prøvde først for ca 3 uker siden HD555 og Pioneer SE A1000 men syns HD555 var altfor lite åpen og hadde for lite diskant, og SE A1000 hadde for mye diskant, de var som natt å dag i forskjell. Etter mye lesing på forum(dyrt for svake mennesker som meg), ble det til at jeg bestillte D5000 og HD650,men som sagt er jeg ikke helt fornøyd enda. Nå for jeg prøvd D7000 og hifi klubben skulle også sende meg Argon HA-1, så det blir spennende å se om den gjør forskjell fra min receiver. Nå er jo begge hodetelefonene mine ny, så jeg håper virkelig de blir bedre når de er innspillt ellers så går de rett tilbake og jeg kjøper meg noe billig uten forsterker. Noen som har erfaring med denne lille og billige tassen av en hodetelefon forsterker? Dette er dyre hodetelefoner, men folk bruker like mye på mobiltelefoner som de til stadighet bytter, gode hodetelefoner har man i mange år Endret 18. mars 2010 av Vallhall Lenke til kommentar
kareblak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg i skrivende stund, bokstavlig talt, er helt lamslått av hvor fantastisk lyden plutselig har vokst seg. DAC-en gjorde virkelig en svært stor forskjell, og jeg føler at potensiale i både forsterker og hodetelefoner har blitt hentet fram som en følge. Godt å høre at du ble fornøyd Ja, det er ikke måte på. Over all forventning faktisk - så takk skal du ha! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Ser det er lønnsomt å være student:) Nja, jeg får litt sponsing fra snille foreldre nå og da. Videre så er jeg svært sjelden på byen i helgene for å svi av penger på dyr alkohol og annet fanteri. Sparer noen kroner der som jeg heller kan bruke på hobby blant annet. Jeg bruker mye tid foran dataskjermen og hører mye musikk, da kunne det være greit å få oppleve litt ordentlig godlyd. Endret 18. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå