ostenxx Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har dette kortet selv og jeg må si du har en stor opplevelse i vente Det finnes ganske mange opamps som du kan bruke og påHead-fi har de laget en liste over hvordan disse påvirker lyden til STX kortet Dette kortet var en gledelig overraskelse! Stabilt og støyfritt, og jeg får utnyttet det fulle potensiale til Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm. Lyden er mye fyldigere/dypere, med mer detaljer og romklang. Tiden vil vise om jeg eventuelt skaffer et nytt headset som supplement. Tenker kanskje på et eller annet fra Sennheiser eller AKG. Foreløpig er komboen jeg har mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Har nettopp bestilt Denon sitt flaggskip, Denon AH-D7000 fra hifiklubben. Leste flere anmeldelser av disse hodetelefonene og den fikk ikke annet enn skryt for sin suverene lyd, og da jeg så hifiklubben solgte dem på tilbud, så var ikke veien lang for å si det slik. Nå kan jeg nyte høykvalitets musikk uten å bli hatet av mine utleiere og naboer. Høykvalitetslyd som jeg kan ta med meg uansett hvor jeg reiser. Med Denon AH-D7000 og Sennheiser HD650 har jeg nå det beste fra to verdener. Endret 7. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
discostu Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hmm, hører litt på dubstep (for de som ikke vet så er det rimelig fet bass). Øreklokkene jeg har nå strekker absolutt ikke til og kan ikke spille på anlegget for da koker fruen i huset. Lest at beyerdynamic dt 770 pro har ganske bra bass. Noen som har de som kan sjekke ut feks denne låta: http://www.youtube.com/watch?v=p4D-hCO8Y2k Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Jeg trodde det kom til å bli vanskelig å plukke ut et godt headset, men slik ble det ikke. Etter å ha hørt disse var det ingen tvil. Stax SR-202 med SRM-212 driver/forsterker. Stax er elektrostater, og må bare oppleves. Stort sett bare .flac det går i, som kjøres digitalt til en Rotel RSX med Wolfson DAC og Burr-Brown op amp. Endret 7. mars 2010 av formann Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Lest at beyerdynamic dt 770 pro har ganske bra bass. Noen som har de som kan sjekke ut feks denne låta: http://www.youtube.com/watch?v=p4D-hCO8Y2k Dunker godt med mine DT770 Pro 80 ohm med Beresford Caiman dac-amp combo. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Har nettopp bestilt Denon sitt flaggskip, Denon AH-D7000 fra hifiklubben. Leste flere anmeldelser av disse hodetelefonene og den fikk ikke annet enn skryt for sin suverene lyd, og da jeg så hifiklubben solgte dem på tilbud, så var ikke veien lang for å si det slik. Nå kan jeg nyte høykvalitets musikk uten å bli hatet av mine utleiere og naboer. Høykvalitetslyd som jeg kan ta med meg uansett hvor jeg reiser. Med Denon AH-D7000 og Sennheiser HD650 har jeg nå det beste fra to verdener. Sweet, ser at de har satt ned D-5000 også. Hva slags elektronikk forer du dem med da? evt kilde? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Bruker datamaskinen som lydkilde. Da går ferden fra Asus Xonar D2X lydkort videre til en Abrahamsen DAC og til sist til en Argon HA-1 forsterker før lyden kommer ut av øreklokkene. Ikke all verden forsterker jeg har, men den holder. AH-D7000 er heller ikke spesielt kravstor sett i sammenheng med dens konkurrenter fra Sennheiser, AKG, Beyerdynamic osv. Forholdsvis lettdrevne hodetelefoner. Så nå har jeg masse god lyd jeg kan nyte i mange år fremover. Føler meg i grunn litt gal som har kjøpt en slik hodetelefon. Men jeg ser jo at det er mange andre her som også tar lyden seriøst. Noen langt mer seriøst enn meg virker det som. EDIT: Naturlig nok så forer jeg stortsett systemet med ukomprimert musikk for best lytteopplevelse. Angående programvare, så bruker jeg VirtualDJ PRO v.6 som støtter ASIO lyddriver for optimal lyd. Endret 13. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Lest at beyerdynamic dt 770 pro har ganske bra bass. Noen som har de som kan sjekke ut feks denne låta: http://www.youtube.com/watch?v=p4D-hCO8Y2k Dunker godt med mine DT770 Pro 80 ohm med Beresford Caiman dac-amp combo. Hehe, kult. Er bare veldig skeptisk til headset til 1700 spenn i tilfelle jeg ikke blir fornøyd og må investere i amp eller noe sånt. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Fikk pakke fra østen i dag Spilles inn via alle utganger atm (RCA -> effekt1, XLR -> effekt2, 1/4" -> DT770 Spent på denne http://www.head-fi.org/forums/f5/matrix-mini-i-balanced-dac-hp-amp-441960/#post5963122 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Fikk pakke fra østen i dag Spilles inn via alle utganger atm (RCA -> effekt1, XLR -> effekt2, 1/4" -> DT770 Spent på denne http://www.head-fi.org/forums/f5/matrix-mini-i-balanced-dac-hp-amp-441960/#post5963122 Kom gjerne tilbake med inntrykk senere! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei igjen! Bærbart så pleier jeg å bruke en iPod Touch 2.Gen 8GB. Men, nå merker jeg at 8GB er ofte i minste laget, og jeg har planer om å oppgradere til noe større, men det har jeg desverre ikke penger til akkurat nå. Uansett, så har jeg en Creative Zen Vision:M liggende, men overgangen til USB er ødelagt. Er det noen her som vet hvordan man kan få tak i en ny? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Her har du et par å velge mellom: http://shop.ebay.com/i.html?LH_BIN=1&LH_IncludeSIF=1&_nkw=Creative%20Zen%20Vision%20m%20usb%20cable&_dmpt=Other_MP3_Player_Accessories&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_sticky=1&_stpos=&gbr=1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Da var Denon AH-D7000 kommet. Har såvidt lyttet musikk med den, men selv uten å ha blitt spilt inn låter den helt formidabelt. Kjører den rolig med noe chillout fra Blank & Jones, BT og JES så lenge. Det første jeg merket var at bassen var betydelig sterkere enn i Sennheiser HD650. Likevel var det ikke mangel på detaljer. Her er den altså, hodetelefoner til ca. 10k. Jeg var såpass heldig at jeg fikk dem på tilbud for 8k, men selv da er den ikke å regne som billig. Endret 15. mars 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Folk kjøper lett høyttalere til 10 000, så hvorfor ikke? Her blir opplevelsen enda bedre. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Gratulerer SLI. Høy suglefaktor der ja Du gikk for de grå ja. Jeg ville nok gått for sorte. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Gratulerer med feiende flotte hodetelefoner SLIguy! Jeg hadde nok kjøpt de fra USA, latterlige priser på Denon i Norge, selv med tilbud her hjemme. Har selv D2000 modifisert av Lawton Audio, slik de ligger et sted mellom D5000/D7000 ytelsesmessig. Endret 15. mars 2010 av StaBBer Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Noen som vet hva D7000 kommer på kjøpt i USA? Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) 600-800 USD, prisene fluktuerer litt. Har sett de nede i 600, men det er en liten stund siden. Endret 15. mars 2010 av StaBBer Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 600-800 USD, prisene fluktuerer litt. Har sett de nede i 600, men det er en liten stund siden. Takker for svar Er de prisene med frakt å toll?. Sitter forøvrig å hører på Van Buuren på youtube med D5000 right now Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå