Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Har dette kortet selv og jeg må si du har en stor opplevelse i vente :D Det finnes ganske mange opamps som du kan bruke og påHead-fi har de laget en liste over hvordan disse påvirker lyden til STX kortet :)

 

Dette kortet var en gledelig overraskelse! Stabilt og støyfritt, og jeg får utnyttet det fulle potensiale til Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm.

 

Lyden er mye fyldigere/dypere, med mer detaljer og romklang. Tiden vil vise om jeg eventuelt skaffer et nytt headset som supplement. Tenker kanskje på et eller annet fra Sennheiser eller AKG.

 

Foreløpig er komboen jeg har mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp bestilt Denon sitt flaggskip, Denon AH-D7000 fra hifiklubben. Leste flere anmeldelser av disse hodetelefonene og den fikk ikke annet enn skryt for sin suverene lyd, og da jeg så hifiklubben solgte dem på tilbud, så var ikke veien lang for å si det slik. Nå kan jeg nyte høykvalitets musikk uten å bli hatet av mine utleiere og naboer. Høykvalitetslyd som jeg kan ta med meg uansett hvor jeg reiser. :new_woot:

 

Med Denon AH-D7000 og Sennheiser HD650 har jeg nå det beste fra to verdener. :love:

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg trodde det kom til å bli vanskelig å plukke ut et godt headset, men slik ble det ikke. Etter å ha hørt disse var det ingen tvil.

 

Stax SR-202 med SRM-212 driver/forsterker. Stax er elektrostater, og må bare oppleves.

Stort sett bare .flac det går i, som kjøres digitalt til en Rotel RSX med Wolfson DAC og Burr-Brown op amp.

post-16425-1267988616,75_thumb.jpg

Endret av formann
Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt Denon sitt flaggskip, Denon AH-D7000 fra hifiklubben. Leste flere anmeldelser av disse hodetelefonene og den fikk ikke annet enn skryt for sin suverene lyd, og da jeg så hifiklubben solgte dem på tilbud, så var ikke veien lang for å si det slik. Nå kan jeg nyte høykvalitets musikk uten å bli hatet av mine utleiere og naboer. Høykvalitetslyd som jeg kan ta med meg uansett hvor jeg reiser. :new_woot:

 

Med Denon AH-D7000 og Sennheiser HD650 har jeg nå det beste fra to verdener. :love:

 

Sweet, ser at de har satt ned D-5000 også. Hva slags elektronikk forer du dem med da? evt kilde? :)

Lenke til kommentar

Bruker datamaskinen som lydkilde. Da går ferden fra Asus Xonar D2X lydkort videre til en Abrahamsen DAC og til sist til en Argon HA-1 forsterker før lyden kommer ut av øreklokkene.

 

Ikke all verden forsterker jeg har, men den holder. AH-D7000 er heller ikke spesielt kravstor sett i sammenheng med dens konkurrenter fra Sennheiser, AKG, Beyerdynamic osv. Forholdsvis lettdrevne hodetelefoner.

 

Så nå har jeg masse god lyd jeg kan nyte i mange år fremover.

 

Føler meg i grunn litt gal som har kjøpt en slik hodetelefon. Men jeg ser jo at det er mange andre her som også tar lyden seriøst. Noen langt mer seriøst enn meg virker det som.

 

EDIT: Naturlig nok så forer jeg stortsett systemet med ukomprimert musikk for best lytteopplevelse. Angående programvare, så bruker jeg VirtualDJ PRO v.6 som støtter ASIO lyddriver for optimal lyd.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hei igjen!

 

Bærbart så pleier jeg å bruke en iPod Touch 2.Gen 8GB. Men, nå merker jeg at 8GB er ofte i minste laget, og jeg har planer om å oppgradere til noe større, men det har jeg desverre ikke penger til akkurat nå. Uansett, så har jeg en Creative Zen Vision:M liggende, men overgangen til USB er ødelagt. Er det noen her som vet hvordan man kan få tak i en ny?

Lenke til kommentar

Da var Denon AH-D7000 kommet. Har såvidt lyttet musikk med den, men selv uten å ha blitt spilt inn låter den helt formidabelt. Kjører den rolig med noe chillout fra Blank & Jones, BT og JES så lenge. Det første jeg merket var at bassen var betydelig sterkere enn i Sennheiser HD650. Likevel var det ikke mangel på detaljer.

 

Her er den altså, hodetelefoner til ca. 10k. Jeg var såpass heldig at jeg fikk dem på tilbud for 8k, men selv da er den ikke å regne som billig.

post-170365-1268664574,4917_thumb.jpg

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...